Xms UniFi-frågetråd

Jag skulle behöva hjälp med två saker i mitt UniFi-nätverk. Till att börja med är det så att min app har slutat att kunna logga in på systemet/CloudKey Gen 2.

Innan jag går vidare måste jag fråga om det är något problem att visa upp IP-adresserna?

När jag försöker logga in i appen så kommer det här upp. Via Mac går det bra.

Sedan felsökningsförslag.


Där tycker jag inte jag hittar någon vägledning.
Men om jag klickar på IP-adressen kommer detta upp

Men hur uppdaterar jag? Appen är låst och i webbgränssnittet syns inte själva CloudKey:n.

I CloudKey:s fönster ser allt bra, men det är ett överstruket moln, om det indikerar något?

Det ser ut som att du har tappat kontakt med controllern. Det överstrukna molnet indikerar det. Antar att controllern körs i samma Cloud Key så det är något som är galet med den.

Du råkar inte veta hur jag kan komma åt och fixa detta?

Nej, tyvärr. Jag skulle nollställa allt.

Någon expert här kanske sitter på en bättre lösning.

Har bara en CloudKey generation 1, men om du via webbläsaren går till CloudKey-ip-adressen kan du väl logga in lokalt på den där och sedan uppdatera mjukvaran?

Ett inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Jag kommer till webbgränssnittet då. Men hittar inte Controlern där. Som enhet alltså.

Så här ser det ut inne i inställningar för det som heter Kontrollerinställningar:

För mig ligger CloudKey under klienter och inte enheter. Controllern når jag på https://<ip-adress för CloudKey>:8443. Via https://<ip-adress för CloudKey>/login kan jag administrera CloudKey och uppdatera firmware på den. Men det kanske inte fungerar på samma sätt med generation 2?

Där hittade jag den Men sedan verkar det inte finnas något jag kan göra där som uppdaterar den eller någon inställning som ser konstig ut.

Ska prova att reseta den.

Om jag fattat rätt så ska ett kort tryck reseta den och 5 sek fabriksåterställa. Om jag trycker snabbt eller ca 1 sekund händer inget. Någon som vet om det är något mer att tänka på?

Om jag fattar rätt så är jag inne där. Men det finns inte så mycket jag kan göra med själva Cloud Key:n. På nätet hittar jag en video som visaratt under inställningar->Underhåll ligger Cloud Key:n.

Men den finns inte hos mig.

På videon ser man här hur Cloud Key finns

Kan du logga in in ClodKey-gränssnittet istället för Controller-gränssnittet och se om du kommer åt firmwareuppdatering den vägen?

https://192.168.1.8/manage/settings ?

Typ detta gränssnitt:

Om jag följer länken kommer jag dit jag brukar vara så att säga. Det är den sidan jag kommer till via min Mac till vardags så att säga.

Upp i högra hörnet finns några prickar. Klickar jag på dem så kommer jag till detta

Där kan jag klicka på Network men inte på UCKG2, vet inte om man ska kunna det.

Testade att gå in via Chrome och då ser det helt annorlunda ut. Och där kan jag uppdatera..:smiley:.

1 gillning

Det funkade..:partying_face:

2 gillningar

Det verkar som att i Safari identifieras jag ej som Administratör vilket gör att vissa uppdateringar till exempel inte är möjliga att initiera, medan i Chrome så går dessa uppdateringar att göra.

UniFi har aldrig fungerat bra i Safari. Ett tag fungerade det inte alls.

1 gillning

Det är ju märkligt då de härmar Apple i mångt och mycket. Han som startade bolaget kom väl från Apple?

Jag har aldrig uppdaterat min Cloud Key så första uppdateringen igår kväll verkade rita om hela designen. Men det gick snabbt att tanka ned och starta om. Sedan låg det ytterligare en uppdatering direkt efter som jag körde nu på morgonen. Gick också snabbt och ändrade inget synligt. Då dök det upp en ny, den tredje, uppdateringen och den har tuggat i snart en timme. De tidigare tog 1-3 minuter.