Flams och trams

Är det Malmberg vi pratar om nu?
Han kunde ju vara rätt underhållande ändå med sitt raljerande.

Malmgren

1 gillning

Om man vill ha sin dos så finns han på byggahus, men han skriver mest om att carbonara inte innehåller någon grädde, samt att det måste vara saluhalls pancetta :nerd_face:

Han hånade visserligen någon för sin ”dåliga” lön rätt nyligen också :thinking:

https://www.byggahus.se/forum/search/158135126/

1 gillning

Byggahus?
Har han lämnat Östermalm?

Nä han blåste hela insidan av lägenheten och renoverade upp den sen.

Du borde köra kameran med Windows Hello så kommer alla dina problem vara lösta. :joy:

Arga snickarn har tydligen ”glömt” att scanna några varor på ICA och blev polisanmäld för det.

I artikeln säger ICA att de alltid anmäler detta.
Min fråga är då? Är det rimligt att alltid anmäla om någon glömt att scanna eller ligger det en hund begravd här?

Det hade nog inte hamnat i AB om du gjort detsamma. De älskar ju folk med dåligt omdöme, Anders har ju ofta synpunkter på hur andra ska göra. :joy:

1 gillning

Väldigt tveksam till att ICA polisanmäler om dom inte misstänker att någon satt det i system. Dom har naturligtvis räknat med ett visst svinn men att dom sparar tillräckligt mycket på att ha färre anställda.

Att de överhuvudtaget stannade honom manuellt (i stället för automatiskt avstämning) tyder väl på att något stod ut.

1 gillning

Jag ”åkte dit” på att jag inte scannat en fruktpåse, ingen polisanmälan på det :sweat_smile:

1 gillning

Jag tänker, att om det är så att de (ICA) polisanmäler alla som missat i självscanningen, kommer man då att våga använda självscanning?

Jag har missat som har uppmärksammats vid kontroll. Ingen polisanmälan på mig iaf

Att ICA skulle polisanmäla alla självscanningskunder som gjort något misstag vid en avstämning är ju lika dumt som att kunderna skulle polisanmäla kassörskan om denna råkat göra något fel.

Jag glömde skanna en Plopp vid ett tillfälle. Visade sig att den inte gick att skanna när personalen försökte heller så det blev: ”Den bjuder vi på i dag.”

2 gillningar

Jag har både glömt att scanna någon grej och lyckats scanna något för mycket, inget av det blev polisanmält.

Att han missade att scanna just köttet som säkert är det dyraste eller bland det dyraste sänder vibbar. Att de plockade honom direkt när han passerade spärrlinjen indikerar att de sett att han inte scannade. Sedan kan han såklart vara oskyldig men jag upplever inte att hans situation är direkt god.

Att man missat att scanna något har ju hänt. Men hur många här har fått det uppdagats efter att passerat spärrlinjen? Jag själv missade att väga och scanna tre saltgurkor i veckan. Jag hade dock scannat den särskilda plastpåsen som fanns vid gurkorna och den missade kassörskan att scanna när jag åkte på en total kontroll. Självklart blir det inget problem om det upptäcks på det sättet. Dvs innan spärrlinjen och en eller två grejor. Rent formellt är det väl så att för att dömas för snatteri eller stöd måste du passerat spärr/kassalinjen. Kommer inte ihåg de exakta detaljerna eller rättspraxis.

2 gillningar

Hans nya smeknamn är Arga snattaren?

1 gillning

Passande. För ju fler som snattar/stjäl på detta vis, ju mer kontroller för oss vanliga.

Rent spontant känns det som att det har blivit vanligare med avstämning senaste året.

Biltema tycks för övrigt ha lagt ned självscanning helt.