Tips på filmer och serier (2022)

Fast så där enkelt är det inte i säsong två :wink:

1 gillning

Jag håller med om att West wing är bland det bästa som producerats. Har efter att sett serien bara kollat på enskild avsnitt. Jösses vilken kvalitet.

4 gillningar

Såg senaste Bond film ikväll med familjen.
Helt klart sevärd och bra.
Två reflektioner bara…
Från mig: Är det trovärdigt att James Bond använder en Nokia telefon.:joy:
Från dottern: Sjukt och lite äckligt att en 25-årig tjej är tillsammans med en 60-årig gubbe.:grimacing:

2 gillningar

Inte äckligt alls, inte från mitt sett att se på det hela. :joy::joy::joy:

Go home, you’re drunk!

1 gillning

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Appar för att följa tv-serier

Sista avsnittet av Dexter finns nu tillgängligt på Paramount+. Lite tidigare än vanligt. :man_shrugging:

1 gillning

Kanske inte :slightly_smiling_face:

https://www.jamesbondlifestyle.com/tags/phone

Edit

Men iPhone är tydligen inte ett bra val

Har du testat att låta det gå, säg en vecka, utan att leta rätt på något negativt om Apple att posta med i ett inlägg?

3 gillningar

Jag skall försöka från och med nu :slightly_smiling_face:

Gillar ”Året var”-dokumentärerna. Nu har de kommit till 1972:

Efter att jag och sonen sett Vigil ville jag visa honom en riktigt bra ubåtsfilm. Vi såg därför ”Jakten på Röd oktober”. Den har inte åldrats väl. Det mesta utom skådespeleriet(nåja) var faktiskt riktigt dåligt.

När den kom och åren därefter var det ju en höjdarfilm…:man_shrugging:

4 gillningar

Visst är sådant en besvikelse!

När man återvänder till en upplevelse - och sedan så…

Hur gick det med Dödligt Vapen? Vad sa familjen om den?

De ville avbryta mitt i, vilket vi gjorde… Hustrun somnade och sonen längtade efter TikTok… Vi har inte bestämt om vi ska se klart…

1 gillning

Också en av de där filmerna som jag inte tycker håller - även om jag var ganska förtjust i den första.

Jag är lite sen på bollen med Mythic quest. Kan innehålla en av sämsta översättningarna någonsin.

soy boy beta cuck översätts till toffelsprätt

Precis sett klart Gomorrah. Herre j*vlar i min låda vilken bra serie. Sjukt med sådan hög nivå genom hela serien.
58 avsnitt där endast två har betyg under 8 på imdb (7,8 och 7,9).

1 gillning

Kom precis hem från förhandsvisningen av ”Jag är Zlatan”. Den bjöd på några skratt men när filmen känns lång utan att vara särskilt lång är det inte bra. Möjligt att yngre uppskattar den mer då den har en åldergräns på 7 år.

2 gillningar

Efter att ha varit nära några gånger slog jag ikväll till och började titta på Colony på Netflix. Sett två avsnitt - stark början.