Tips på filmer och serier (2022)

De ville avbryta mitt i, vilket vi gjorde… Hustrun somnade och sonen längtade efter TikTok… Vi har inte bestämt om vi ska se klart…

1 gillning

Också en av de där filmerna som jag inte tycker håller - även om jag var ganska förtjust i den första.

Jag är lite sen på bollen med Mythic quest. Kan innehålla en av sämsta översättningarna någonsin.

soy boy beta cuck översätts till toffelsprätt

Precis sett klart Gomorrah. Herre j*vlar i min låda vilken bra serie. Sjukt med sådan hög nivå genom hela serien.
58 avsnitt där endast två har betyg under 8 på imdb (7,8 och 7,9).

1 gillning

Kom precis hem från förhandsvisningen av ”Jag är Zlatan”. Den bjöd på några skratt men när filmen känns lång utan att vara särskilt lång är det inte bra. Möjligt att yngre uppskattar den mer då den har en åldergräns på 7 år.

2 gillningar

Efter att ha varit nära några gånger slog jag ikväll till och började titta på Colony på Netflix. Sett två avsnitt - stark början.

Jag haft den på listan i några år nu, men har som du aldrig börjat titta.

1 gillning

Efter 2 avsnitt kan jag som sagt säga att det var verkligen en stark start. Vid några tillfällen tyckte jag att serien hade vägval i storyn och de tog rätt väg där. Så båda gott.

1 gillning

Jag har av olika anledningar (vet inte riktigt varför) ratat den men gav den en chans nu. Kan hålla med om att den kan vara något

1 gillning

Peacemaker HBO Max. Enda tillgängliga textning

Edit: Skumt, nu när jag tittar så finns alla språk tillgängliga…

Eller rättare sagt. Avsnitt två har text på svenska. Avsnitt ett har numera även engelsk text.

Hemligt hav på TV4 var bättre än jag trodde. Sträcksåg alla tre avsnitten.

Det är verkligen High Chaparral när det kommer till textning på HBO Max. 🤌🏼

Ja en serie, Station Eleven, som jag sett ett antal delar på med text saknar denna afton textning.
Lite irriterande.

Som hörselskadad är jag väldigt beroende av text. Engelska eller svenska spelar ingen roll men text.

Och att de inte ens hade text på engelska först var förvånande. Prime har åtminstone alltid engelska

Peacekeeper… Jag var tvungen att se första avsnittet två gånger när jag märkte att jag hade somnat mitt i avsnittet. Inte pga att det var tråkigt men jag var trött. Kanske ingen superserie men jag kommer att fortsätta. Blandningen av superkrafter och medvetet fånig dialog tilltalar mig

1 gillning

Jag håller på att se om Seinfeld, lycka är att hitta ett avsnitt man tidigare missat. Är nu på säsong 9 och är besviken :pensive:

Jag har sett alla avsnitt 4–5 gånger. Hade alla säsonger på dvd.

Seinfeld är en av de få serier som håller även om miljöerna är daterade. Jag brukar inte se om den ordnat utan lyckan är att zappa in på ett slumpmässigt avsnitt och sedan chatta med en annan kompis som också är Seinfeldfan.

Hennes olycka var att hon hade planerat in en USA resa med besök i NY och titta på alla Seinfeldplatser. Maj 2020… Inte den bästa av alla tidpunkter :frowning:

1 gillning

Den håller absolut, kul med nostalgin när man ser kläder och avsaknaden av mobiltelefoner. Måste vara en av få serier där huvudrollen är en sidekick till de övriga.

Ja, fy fasen sicket mög det där var. Jag gav ändå Vikings tre-fyra avsnitt men det var den dittills sämsta serie jag hade sett.

Netflix höjer priset i USA och Kanada.
Blir det en höjning här med snart.
Var går smärtgränsen när folk tycker det blir för dyrt.
Så klart olika för alla men Netflix är ju redan nu rejält dyrare än många andra streamingtjänster.