Tips på filmer och serier (2022)

Premiär för säsong 3 av ”Hjälp, vi har köpt en bondgård!” (SVT Play)

2 gillningar

Inte sett än, men räknar med att det är underhållande och får en att må lite bättre. Precis som vanligt :blush:

1 gillning

Sett klart The silent sea. Som vanligt med serier nu har man väldigt svårt att hålla ihop slutet. Man vill både avsluta och öppna upp. Jag sänker betyget lite efter att ha sett hela serien. Men fortfarande bra.

1 gillning

Då har vi sett 3 avsnitt av Virgil på SVTPlay. Så här långt en riktigt bra serie. Här kanske man kan lita på att BBC har den mentala och finansiella styrkan att göra en serie som fungerar som en säsong? Och ska folk mördas på ubåtar stup i ett kanske man kan göra en helt ny story för de kommande säsongerna? Till och med gå över till ett hangarfartyg eller något? Men som så många vill jag verkligen rekommendera denna serie så här långt.
:sunglasses:

2 gillningar

Fanns ju en dokumentär Terror at The Mall. Är det den du menar kanske?

Jag tyckte både och. Första delen där de inte tror på forskarna tyckte jag var lysande. Men sedan sista akten och med slutklämmen var mindre bra :slightly_smiling_face:

Nää, inte dokumentär. Både jag och de andra har sökt men inte hittat något. Måste ha varit Hotel Mumbai de tänkte på. Att frågan kom upp är att våra barn fick påståenden på TickTok om själva attacken som ledde till att vi började prata om en ev film. Vet inte varför det dök upp påståenden just igår på sociala medier.

Fanns klara svagheter i filmen, men ändå riktigt bra politisk satir. Och intressant att Hollywoodeliten rusar till när det ska drivas med Trump. Jag gillar det, men någonstans är det ju också ett bevis på hur splittrat landet är.

1 gillning

Det håller jag med om och kopplingen till sociala medier är med lysande. Men ibland undrar man vad manusförfattare tänker. Som tex att Dart Vader byggt C3PO och att Bond / Blofeld är fostersyskon :slightly_smiling_face:

Beforeigners blir bara bättre och bättre. Får hoppas att säsong 3 inte dröjer lika länge som säsong 2.

Finns på HBO Max

1 gillning

Har många gånger tänkt på den i HBO appen men är skeptisk. Vad handlar den om?

Jag började faktiskt titta på den idag, hann se 5 avsnitt och kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller hatar den :joy:

Utspelas i Norge och man får bland annat följa en polis. Helt plötsligt börjar människor dyka upp i sjöar och hav världen över som levde för både flera hundra och flera tusen år sedan. Sedan skall dessa individer in i samhället och sen är det massa mer som händer. Helt klart välgjord men svårt att avgöra om jag gillar den.

Jag är fortfarande skeptisk!:joy:

Samma här och då har jag sett 5 avsnitt :man_shrugging:

Jag började med säsong två och fastnade. Har tidigare försökt med säsong ett utan att fastna.

Personligen så tycker jag att säsong två är klart bättre.det är då som det blir en röd tråd som håller ihop det.

1 gillning

Då är du nästan klar med första säsongen. Andra blir ännu bättre. :smiley:

Det är i grunden en krimserie. Huvudpersonen är en polisman i Oslo som får en framvandrare från vikingatiden som sin partner.
En hel del av humorn bygger på kulturkrockarna som uppstår mellan nutidsmänniskorna och de som framvandrat från stenåldern, vikingatiden och 1800-talet.

1 gillning

Vikiningar alltså… Hoppar nog den. :joy:

Din förlust. :man_shrugging:

1 gillning