Tips på filmer och serier (2022)

Fy fan vad dåliga dom nya Beck filmerna är. Tafflig produktion och oengagerade skådisar.

1 gillning

Filmserien med Peter Haber hade sin peak i slutet av 90-talet och början av 00-talet.

Efter det har det kommit en och annan sevärd.

@zinned då är det nog ingen serie för just dig bara :slight_smile:

1 gillning

Inget tips egentligen utan snarare en tradition:

Finns på Viaplay för oss som inte står ut med reklamen på TV3.

1 gillning

Förr var det där lika viktigt som allt annat runt nyår, inkl backhoppningen. Men de senaste åren har jag tyckt det är så uttjatat att jag inte orkat se den. Inte backhoppningen heller, om de nu fortsatt med den?

Har inte sett den på säkert tio år så den får en chans i år.

Backhoppning har jag aldrig varit intresserad av. Minns att min morfar brukade titta.

Har det gått 10 år är det ju värt att titta. Backhoppning är verklige ingen favorit, men uppväxt med en far som ansåg att allt med skidor var att jämställa med gud(och han var religiös) så fick man helt enkelt se hoppningen. Och sedan fortsätter man kolla på det själv…:man_shrugging:. Men nu var det nog 10 år sedan…

Intressant dokumentär som vi började titta på efter tolvslaget igår och fortsatt med idag. 6 delar på SVT Play.

Helt okej Heist-film. :+1:t3:

Har du sett den som kom innan som utspelas efter? Jag har inte sett någon men står på min lista.

1 gillning

Yes. Har sett Zombie filmen också. Denna utspelar sig innan Zombie filmen som jag tyckte var sämre än denna.

1 gillning

Harry Potter 20th Anniversary: Return to Hogwarts (HBO Max)

1 gillning

The Florida Project (SVT Play)

Filmen försvinner från SVT Play vid midnatt i morgon. Passa på att se den innan dess.

Riktigt bra film. Finns att streama på Disney+ eller att hyra på Viaplay.

3 gillningar

Intressant. Osäker på om den finns på någon svensk streamingtjänst men de tre första avsnitten finns på lite mer obskyra platser

Jag ser nu att det står Paramount+… :wink:

1 gillning

Oväntat med både Tim McGraw och Faith Hill som ju är mest kända som sångare och låtskrivare. (Modern) country iof, så det kanske passar.

Verkar inte finnas på Paramount+ i Sverige. Hittar bara ”Yellowstone” som ovannämnda serie är en prequel till.

Hittade information nu att den kommer till Sverige den 10 januari efter att ”Yellowstone” haft sin säsongsavslutning.

Komedi/Drama serie på HBO Max. Kollat tre avsnitt och helt okej. :+1:t3:

2 gillningar

De släckte ner vanliga Paramount den 31/12 hos mig, har inget hört om de tänker ersätta med Paramount+.

Paramount+ kommer att byta namn till Sky Showtime någon gång i år.