Appar för att följa tv-serier

Vad är det för app? :grinning:

Kan det var JustWatch?

Det finns ju en hel del sådana här appar och har provat en del andra men iTV Shows har jag använt i många år och gillar den. Den verkar ha fått dåliga betyg senaste tiden men jag märker inte av dom problemen som nämns.

En sak som är en fördel med serie/film appar är om dom har stöd för Trakt.tv. På det sättet kan man byta eller testa andra liknande appar och få med sig sin historik.
Trakt släppte även en egen app för ett tag sedan.
Testade den men fastnade inte.

Jag använder Apples TV-app. Den håller koll på allt utom Netflix, som jag tittar på väldigt sällan, och Netflix har en rätt så bra eget system för de få serier jag följer där.

Men du får väl ingen statistik eller möjlighet att se vad du tittat på innan. Även vad som kommer i framtiden.

Jag kör på Playpilot, gillar att man kan bocka i vilka streamingtjänster man betalar för och kan få tips på nya saker men även notiser när en serie/film man väntat på kommer.

Använder den även för att se på vilken streamingtjänst en film/serie finns på.

2 gillningar

Finns en lista med allt man sett tidigare och det kommer en notis när det kommer ett nytt avsnitt av serier jag följer.

1 gillning

Men den stödjer inte Trakt?

Menar du “nyligen sedda”?

Ja, fast jag kollar aldrig på den. Är inte så intresserad av vad jag sett.

Inte en susning!

Jag använder också PlayPilot, men mest för att kolla om och isåfall var en serie/film visas.

1 gillning

Använder Hobi.

Använder Just Watch, tycker att den funkar bra

Verkar ju finnas lika många TV appar som streaming tjänster.

2 gillningar

Skaffade precis playpilot

Kikar på den nu. Pinsamt att den inte har stöd för iPad.

2 gillningar

Väcker liv in denna gamla tråden. Har börjat köra Sequel

Sequel (getsequel.app)

Fick upp ögonen för den när Macstories gav den "Best update" för 2023.

1 gillning

Laddade också ner för att testa men inget jag kommer gå över till. Men alltid trevligt med appar som stödjer Trakt så man lätt kan ta med sig sin historik. Även lite saftigt pris för att en sådan app tycker jag.
Forsätter med iTV Shows och Sofa Time.