Tips på filmer och serier (2022)

Btw. West Wing finns nu på HBO Max

2 gillningar

Underbart, har väntat på det. Har nog kollat igenom den minst tio gånger, bästa serien jag har sett.

Jag också :slight_smile:

Tänkte att vi behöver ingen IMDB länk för att presentera den…

1 gillning

Min absoluta favoritserie! Har DVD-erna, har piratade kopior, har kollat när den låg på Netflix.

Om någon West Wing-fan (Wingnut) missat det så tipsar jag om podcasten The West Wing Weekly med Hrishi Hirway (Song Exploder) och Josh Malina (som spelade Will) och i princip samtliga huvudrollsinnehavare är med som gäster minst en gång.

3 gillningar

Såg nyss om Two Cathedrals bara för att fira!

2 gillningar

Jag är på avsnitt 7 säsong 2 för tillfället, brukar köra igenom allt ett par gånger per år. En vinterbinging är ett måste :blush:

2 gillningar

Fast så där enkelt är det inte i säsong två :wink:

1 gillning

Jag håller med om att West wing är bland det bästa som producerats. Har efter att sett serien bara kollat på enskild avsnitt. Jösses vilken kvalitet.

4 gillningar

Såg senaste Bond film ikväll med familjen.
Helt klart sevärd och bra.
Två reflektioner bara…
Från mig: Är det trovärdigt att James Bond använder en Nokia telefon.:joy:
Från dottern: Sjukt och lite äckligt att en 25-årig tjej är tillsammans med en 60-årig gubbe.:grimacing:

2 gillningar

Inte äckligt alls, inte från mitt sett att se på det hela. :joy::joy::joy:

Go home, you’re drunk!

1 gillning

4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Appar för att följa tv-serier

Sista avsnittet av Dexter finns nu tillgängligt på Paramount+. Lite tidigare än vanligt. :man_shrugging:

1 gillning

Kanske inte :slightly_smiling_face:

https://www.jamesbondlifestyle.com/tags/phone

Edit

Men iPhone är tydligen inte ett bra val

Har du testat att låta det gå, säg en vecka, utan att leta rätt på något negativt om Apple att posta med i ett inlägg?

3 gillningar

Jag skall försöka från och med nu :slightly_smiling_face:

Gillar ”Året var”-dokumentärerna. Nu har de kommit till 1972:

Efter att jag och sonen sett Vigil ville jag visa honom en riktigt bra ubåtsfilm. Vi såg därför ”Jakten på Röd oktober”. Den har inte åldrats väl. Det mesta utom skådespeleriet(nåja) var faktiskt riktigt dåligt.

När den kom och åren därefter var det ju en höjdarfilm…:man_shrugging:

4 gillningar

Visst är sådant en besvikelse!

När man återvänder till en upplevelse - och sedan så…

Hur gick det med Dödligt Vapen? Vad sa familjen om den?