Stora polemiktråden (2019–2020)

Svar på @Esse inlägg om MP i tåg tråden

Visst fungerar politik att man måste ibland kompromissa och C har väl spelat sina kort lite bättre än L som har raderat sig själva.

Det är lite detta jag menar med MP som är historisk i att inte få igenom sin politik alls i en koalition

@Esse

Det finns ju en anledning till att MP även kallas förbudspartiet. Genom åren har de haft massvis av galna förslag och några av dem är:

  • Nybyggda hus ska ha vita tak.

  • Skafferier ska vara obligatoriska i nya hus.

  • Tobak ska bara säljas på recept.

  • Mobiltelefoner bör förbjudas i kollektivtrafiken.

  • Ta ifrån jägarna viltvården.

  • Förbud mot försäljning av kött.

  • Förbud mot motorsport.

  • Avskaffa ränta och inflation.

*Förbud mot gruppsex

*Nöjesflygande skall bli tråkigare

Listan kan göras hur lång som helst :slight_smile:

3 gillningar

Länka gärna till ovanstående förslag lagda i riksdagen.

Att ta ifrån jägarna viltvården är faktiskt inte en så dum idé. De flesta jägare skiter fullständigt i viltvården utan skjuter alltid den största oxen. Det vore bättre att bättre definierad kvot än x tjur, x kor och x kalvar istället och att den kvoten sätts av någon som har koll.

Avskaffa ränta och inflation måste ha lagts fram av stjärnan Mehmet Kaplan.

Ja pappa är jägare, de sköter det där med bravur, jaktlaget byn bredvid - galningar.

Han som jagar på min mark sköter det bra (annars hade han inte fått vara där). De runt omkring är så där. Särskilt de jägare som arrenderar jakten, de vill bara skjuta så mycket som möjligt.

Och hittade öven dessa :slightly_smiling_face:

Men alltså kongresser - där händer ju det allra märkligaste. En gång var jag med på en Folkpartistisk kongress där en gick upp och sa “Om gud inte ville att vi skulle onanera skulle han inte givit oss så långa armar”.

2 gillningar

Jag tycker det mest förvånande med Mp inte har 10-15% av väljarna. Men de tappade helt sin “spark” inför valet 2014.

1 gillning

Instämmer :slightly_smiling_face:

Håller med, hur ett parti som driver den absolut populäraste frågan jämte invandringen inte lockar mer än 4% säger ju mer om partiet i sig än svenska folket som röstar.

Pajasparti som helt missat ett öppet mål och saknar all trovärdighet och relevans.

Synd, för ett relevant parti med miljöfokus skulle behövas för att skaka liv i alla gamla trötta politiker och medborgare.

4 gillningar

Eller att Joe Biden och hans ”demokrater” fyller läktarna med sina Antifa- och BLM-terrorister.

Jag ser ingen som helst anledning att ha bil i vare sig Malmö, GBG eller STH innerstad.

Jag tror det är samma människor som ser detta en manlig rättighet att köra överallt, aldrig betala för sig som tycker flygskatt och MP är jättehemska.

1 gillning

Manliga rättigheter är väl ganska ute. :rofl:

Inte hos mp, det där snacket är deras livsluft :wink:

Kan du förklara det här med MP. Dom får ta skiten för allt känns det som. Även om det stämmer eller inte. :man_shrugging:

Sen gammalt. :smile:

Hehe det måste vara den mest fruedianska felsägningen någonsin.

Förklara vad är det för ”skit” de får ta som inte stämmer ?