Stora polemiktråden (2019–2020)

Ja. :rofl:

Det är väl för att de är det största hotet mot en gammal ohållbar livstil.

Om det vore så väl så hade man haft 10-15% av rösterna vid val och opionionsundersökningar, minst, men det har man ju inte, undrar varför.

Stödpartier har det alltid svårt - men ingen hade brytt sig om ett parti som inte påverkar en. Se bara på Liberalerna.

Nu är ju inte MP något stödparti utan ingår faktiskt i regeringen, viss skillnad. Kan vara bra att veta vad man pratar om. :rofl:

Absolut, men i praktiken får man väl se dem som stödpartier precis på samma sätt som L, C och KD var det för Moderaterna i den så kallade allians-regeringen.

Förklara gärna för oss varför ni på högerkanten lägger så mycket energi på dem? Det kan ju omöjligt var att de är så oförargliga?

Nej, MP sitter i regeringen och är inget stödparti. Något måste ha gått förbi dig.

Nu pratar vi semantik, du måste ju se baserat på vad jag skrev ovan vad jag syftar på. Men låt mig omformulera mig: Stödpartier och/eller mindre partier i en koalitionsregering har alltid det svårt att hävda sig.

Gnäller man på biltrafiken så ger man sig på barnfamiljer och det är politiskt förbjudet i Sverige. Flyg är fortfarande lyx och förknippas med nöje trots att de flesta svenskar åker (åkte) och då är det lätt med tex flygskam. Tåg har blivit miljöalternativ nr 1. Men väldigt få politiker pratar om transporter av varor och sjöfart mm för då påverkar det exporten och det är no no i Sverige. Sedan handlar hela debatten om koldioxid och inte ett knyst om alla andra gifter som släpps ut. Våra politiker sväljer myggor och silar kameler samt vänder kappan efter vinden. Sedan har MP sålt sin själ för makten.

1 gillning

Det är väl snarare att de är ett gäng stollar som inte lever som de lär :slight_smile: Tycker MP är lika radikala och tramsiga som SD. De ligger i samma fack trots att deras politiska läggning är åt helt olika håll.

3 gillningar

Om nu Miljöpartiet lär ut fel, och sedan inte lever fullt ut som de lär så borde väl ni moderater uppskatta det?

Exakt vad är det radikala i miljöpartiets politik?

De agerar på känslor snarare än fakta. Precis som SD målar de upp scenarion som låter värre än vad det är och presenterar även “hål-i-huvudet-lösningar”. Att partiet har haft en drös av skummisar precis som SD gör inte saken bättre.

Men detta får vi ta i politiktråden kom jag på nu :slight_smile:

4 gillningar

Fast du måste ju kunna nämna något förslag som är radikalt?

Problemet med MP är att de sålde sin själ för makten. Att sitta i regering och ta verkliga beslut kan stärka men även förgöra ett parti. Tex att Lövin är vice statsminister men om Stefan Löfven blir tex sjuk tar inte Lövin över utan justitieminister Morgan Johansson.

Men det är ju så politik fungerar - om MP “sålt sin själ” vad har inte då C och L gjort?

Man gör det naturligtvis för att gå igenom sina hjärtefrågor - särskilt skrotande av LAS för de sistnämnda.

Svarade dig i politikertråden

Du är rolig @Esse :slight_smile: Du flyttar mitt inlägg till denna tråden för du bevisligen inte tyckte att mitt politiska inlägg hörde hemma i den andra tråden. Dock låter du övriga tre inlägg, alla politiska, vara kvar i den andra tråden :slight_smile:

Det är korrekt, ditt politiska inlägg hörde inte hemma i den tråden.

Och inte övriga politiska inlägg heller i så fall :slight_smile: Men men, du gör väl som dina andra sossar, sorterar ut efter vad som passar agendan :wink: