Politisk debatt

Jag gjorde en hillbilly flight när jag satte yngsta ungen (sladdis) i en skola i stan istf i byn. De äldre gick i byaskolan, men jag räknade med att den i princip skulle var tom på barn i hennes årskull när hon skulle börja sexårs. Och jag fick rätt och den är nu nedlagd.
Jag fick mycket skit för det, och även ungen, men när man nu ser skillnaden så var det värt det.

2 gillningar

Borde det inte vara rimligt att man får rösta från 12 års ålder då också så att blir av med den här regeringen snabbare?

Tar tillbaka det efter att ha kikat på resultatet i skolvalet. Unga i dag är inget framtidshopp. Kristdemokraterna fick 11,57 % i årskurs 7–9. :grimacing:

:face_with_hand_over_mouth:

Ungdomsförbunden är ändå ganska pigga. Helt världsfrånvända och helt omedvetna om att de är det..:sunglasses::sweat_smile:

5 gillningar

2 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Nya gränskontroller skall skydda oss mot bråk och stök från utlandet

Undra vem som är sämst Trump eller De Santis? Är ju otroligt vilka lagar De Santis fått igenom i Florida och Trump är ju som han är
Pest eller Kolera

2 gillningar

Ett tag tänkte jag att De Santis inte är fullblodsnarcissist och ändå skicklig i politik. Men ju mer man ser och förstår, ju mer tveksam blir jag. Observera att jag alltså jämför med Trump…

Man tror att han kan vinna mot Biden i ett val men inte mot Trump i ett primärval. Det tycker jag är väldigt intressant. Republikanska partiet har då hamnat i ett så extremt läge att de skiter i att få rätt(vinna presidentvalet) utan prioriterar att ha rätt(få den kandidat de men inte väljarna föredrar)

3 gillningar

Jo, det är första gången som jag hoppas på Trump... :slight_smile:

Det intressanta är att Trump rättegång (kan bli fler) gällande bokföringen startar den 25 mars 2024 några veckor efter super tisdagen. Det kan kanske påverka :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det verkar gå trögt i Finlands regeringsbildning. När var valet?

2a april.

1 gillning

Röstar man bort Sanna Marin får man skylla sig själv..:sunglasses:
Tänk hur hon med säker hand lotsade Finland in i Nato..:clap:

7 gillningar

https://twitter.com/swedishpm/status/1662904813695148032?s=61

Snabbast med att gratulera: Qatars emir, Orbán och Ulf Kristersson.

:flushed:

Inte förvånande att han hängde på låset. UK gillar män med stor makt som styr sina länder med järnhand. En våt dröm för honom.

Något är fel. Men det kommer väl någon ny lag för detta på torsdag?

1 gillning

Nog för jag tycker att en del APT och planeringsdagar skulle kunna arrangeras på annat sätt. Men Werners text är mycket bra. Lysande till och med.

3 gillningar

Timbro-skribenten ser förskolan mer som en barnpassning än pedagogisk verksamhet.
Vet inte hur lång pendling han har från jobbet som behöver ta ledigt en halvdag när det är APT.
På vår förskola när det är APT ombeds vi hämta vid 16.00, om vi kan. APT är det typ en gång per termin.
Har man valt att skaffa barn får man räkna med att det blir vab, vad gör det, man får mer tid med sina barn, dessutom ersättning för att ta hand om dem.

4 gillningar

Jack Werner är ofta rätt bra!

3 gillningar