Politisk debatt

Även om jag tror de är på väg mot ett ”krig” de inte kommer vinna. Så tror jag de kan skapa endel ”friktion” kring detta.
Det finns redan endel styrning på kulturen idag som vissa ifrågasätter, dessutom så finns det en större och större grupp som försöker skapa en bild över att media är vänstervriden. Kan de skapa sig en profil här, så kan de kanske skapa ett nytt område att vara drivande kring.
Migrationspolitiken skapar inte så stora rubriker längre och de börjar nog minska som drivande i den frågan. Så de kanske behöver nya områden där de kan synas i media.

2 gillningar

Hur kommer det sig att jag inte är förvånad...

Och SD försökte ju starta ett eget lotteri tidigare, men det blev tydligen först omoraliskt efter att de inte lyckats med att få det att lyfta

https://moderaterna.se/nyhet/moderaterna-startar-m-lotteriet/

1 gillning

Herregud vad jag hoppas att svinet Erdogan förlorar i söndags val. Se den här intervjun med oppositionens kandidat.

3 gillningar

Jag väljer Turkisk politik relativt nära. Mycket tyder på att Erdogan förlorar i det kommande valet, inte minst sedan Muharrem Ince dragit sig tillbaka. Hans röster går nu till den andra huvudkandidaten i valet, Kiliçdaroğlu. Om inte alla röster så väldigt många. Det är särskilt viktigt i första valomgången.

Det jag är rädd för är hur han och hans parti kommer att reagera när de förlorar. Jag utesluter inte någon form ”kupp” genom att skylla på oppositionens påstådda kopplingar till PKK eller ”utländska krafter” som han brukar hänvisa till. Han har allt makt i sin hand.

2 gillningar

Om någon här sitter och väntar spänt på att Erdogan ska förlora så att Sverige blir medlemmar i Nato snart så vill jag bara säga följande: fortsätt drömma!
Inte mycket kommer att förändras med en ny regim i kalkonlandet.

Hahaha..:joy::joy::joy: :turkey::turkey::turkey:

2 gillningar

Först?

Jag tycke att allt massmedia skriver är att förklara hur det än går så är vi uppskörtade och förlorar på det…

"Buhu vi fick inte vara med och bestämma" Jävla barnrumpor.

Inte den vassaste kniven i lådan

1 gillning

Skrämmande läsning om segregationen i svenska skolan



Hemspråksundervisning har sedan det infördes varit ett problem. Att fokusera på svenska, är bra, inte bara för eleverna utan även för deras föräldrar och för hela samhället.

Jag är lite förvirrad över nyheter om detta. Vi ligger nästan i topp, vi ligger över Tyskland, Holland och Frankrike.

Den forskning jag känner till visar på motsatsen resultat. Den visar på att barn som har ett annat hemspråk än svenska och får utveckla det blir bättre på svenska. Men du kanske känner till annan forskning?

3 gillningar

Problemet är att skola tappar ditt kompensatoriska uppdrag. En sådan sak som lästräning förväntar siog skiolan att mängdträning sker i hemmet och det funkar ju i funktionella svennebanan medelklassfamiljer. Men det gör inte det i mer dysfunktionella familjer , och det drabba barnen. Skolan roll ska vara att stötta dessa problem tror man försöker men problemen är större än vad man har resuser, och troligtvis används resusernafel.

//Daniel

1 gillning

Ja, jag har sett andra rapporter. Utan att bli konspiratorisk så tänker jag att detta med modermålsundervisnings vara eller inte är nästan lika infekterat som invandringsdisskussionen.

Det finns andra problem med modermålsundervisning än de språkliga, inom skolan. Dessa kommer inte fram i media. Men börjar du gräva kommer du att hitta dem.

Tyvärr så verkar Skolverket med stjälpa än att hjälpa: Skolan satsar stort på läsning – och har vänt negativ trend | SVT Nyheter

1 gillning

Man kanske får titta på vem avsändaren är. Enligt Nooshi Dadgostar är dessa resultat SDs och regeringens fel.

Tobias H är en rasistisk AFA-extremist.

Så är det. 1992/93 lyssnade jag på några forskare inom området och det enda jag kommer ihåg var hur konfliktfyllt området var. Jo, jag kommer även ihåg att det då var konsensus i forskarvärden att det var bra med hemspråk. Det har sedan bekräftas flera gånger. Men jag har inte följt forskningen på flera år så jag ska kolla lite.

Min bild är att skolpolitiken har gått helt bananas och styrningen av Skolverket präglas av det. Skit in, skit ut så att säga.

2 gillningar

Oavsett avsändare har jag svårt att se någon bli förvånad.
Träffar ni aldrig barn/unga?