Politisk debatt

Det intressanta är att Trump rättegång (kan bli fler) gällande bokföringen startar den 25 mars 2024 några veckor efter super tisdagen. Det kan kanske påverka :slightly_smiling_face:

1 gillning

Det verkar gå trögt i Finlands regeringsbildning. När var valet?

2a april.

1 gillning

Röstar man bort Sanna Marin får man skylla sig själv..:sunglasses:
Tänk hur hon med säker hand lotsade Finland in i Nato..:clap:

7 gillningar

https://twitter.com/swedishpm/status/1662904813695148032?s=61

Snabbast med att gratulera: Qatars emir, Orbán och Ulf Kristersson.

:flushed:

Inte förvånande att han hängde på låset. UK gillar män med stor makt som styr sina länder med järnhand. En våt dröm för honom.

Något är fel. Men det kommer väl någon ny lag för detta på torsdag?

1 gillning

Nog för jag tycker att en del APT och planeringsdagar skulle kunna arrangeras på annat sätt. Men Werners text är mycket bra. Lysande till och med.

3 gillningar

Timbro-skribenten ser förskolan mer som en barnpassning än pedagogisk verksamhet.
Vet inte hur lång pendling han har från jobbet som behöver ta ledigt en halvdag när det är APT.
På vår förskola när det är APT ombeds vi hämta vid 16.00, om vi kan. APT är det typ en gång per termin.
Har man valt att skaffa barn får man räkna med att det blir vab, vad gör det, man får mer tid med sina barn, dessutom ersättning för att ta hand om dem.

4 gillningar

Jack Werner är ofta rätt bra!

3 gillningar

Den där Aftonbladet-snubben verkar ju ha en fis på tvären. Ska nog inte visa den artikeln för frun som är förskollärare…

Underbart ju när det är APT på förskolan. Vabba och umgås med sina barn.

Han är bra att lyssna på också! Typ Creepypodden!

Även om jag kan tycka att man lägger planeringsdagarna lite lustigt här hos oss ibland, förra veckan var det tisdag-onsdag, varför inte i anslutning till en helg? Då kunde de kört en AW också :blush:

Sen funderar man alltid varför de börjar terminen med planeringsdagar trots att de jobbat en vecka innan barnen kommer om jag förstått rätt.

Tycker personalen hos oss är bra, värre med den oerfarna rektorn som inte ens läser sin chefs uttalanden :joy:

1 gillning

Nog för att jag också ibland tycker det är lite krångligt med planeringsdagarna, så skulle jag aldrig ställa mig och basunera ut en sådan text.
Make till självupptagen och brist på förståelse/empati för andras situation…
Har han nu sånt jäkla behov av att kunna jobba ostört alla årets dagar så finns det privata aktörer att anlita. Vill marknaden ha barnpassning alla dagarna på året och tycker att 10-15tusen i månaden är värt det så hade vi haft den typen av barnpassning.
Jag tar mycket hellre några få planeringsdagar om året och hoppas på att personalen använder dagarna klokt och ser till att både hantera lite arbetsmiljöfrågor men också passar på att lyxa till det lite och ha någon trivselaktivitet. Det är de värda.

Jag är så jäkla trött på medialt gnäll på skattebetalda yrken där arbetsgivaren bjudit sin (ofta underbetalda) personal på middag för några hundralappar en gång om året, eller att de får en julklapp för 300kr.

9 gillningar

Det är nog dags för Sverige att ta ett rejält snack med sig själv.

Landar på Arlanda och till ens stora glädje var vi 12-13 minuter tidiga. Men vad hjälper det när bagagehanteringen snarare gör att det känns som att man landat sent? När jag står och väntar på bagaget så luktar det intensivt av sprit efter en Tax-freepåse som gått sönder utan att någon städar upp det utspillda.

På reklamskyltarna berättas glatt om hur snabbt Arlanda Express tar en in till Stockholm. För den som inte vet är det väl en vecka sedan den slutade gå pga urspårning?

När jag kommer ut finns inte flygtaxin. Går runt som en idiot och letar efter någon taxichaufför med en skylt med mitt namn, men inte.. Letar i mejl och kalender efter något nummer att ringa. Då upptäcker jag att vi är 8 personer som står där i samma situation. En nionde person, argare än alla oss andra ansluter och frågar varför Arlanda express inte verkar gå.

Då ringer min Taxi och lite drömskt frågar om jag landat. Han är på väg till Arlanda berättar han glatt. Ändå något… Tänker att jag skiter i att vänta på honom, jag går ut och tar en vanlig Taxi istället. Hittar en kö på ca 100 meter som ofta har tre personer i bredd. Går in igen. Av mitt nyfunna gäng är det då en som blivit uppringd likt jag själv. Resten har fått rådet av sina taxibolag att ta en vanlig taxi.

Jag kan själv tycka att välfärden, försvaret och energin kommer före i prioriteringsordning. Samtidigt är det ett tecken på något. Länder som fungerar väl brukar kännetecknas av att fungera väl i de föredra sammanhang.

Hur som helst funderar jag på vad våra politiker ägnat sig åt den senaste månaden? För dem verkar den största frågan vara vem som läser sagor för barn.

Det är som sagt dags att Sverige tar ett snack med sig själv.

3 gillningar

Skit av alltihopa är det!

Exakt.


:sunglasses::sweat_smile:

4 gillningar

Jag har reagerat över samma sak.

Ett stort problem har dykt upp i Umeå: överklasskärringar i jämställdhetsutskottet. Men SD har den självklara lösningen.

Är problemet att han har fel eller hur han formulerade sig?