iPhone appar - för en gröngöling

Halloj!

Ny på forumet, hittade forumet i stormen som varit rörande leveranstider för nya iPhone 15 pro! Kul att vara här.

I ljuset av ovan så kommer jag hämta ut min första iPhone imorgon, en iPhone 15 pro 256gb black titanium :heart_eyes:

Då till min fråga, vilka appar är ett måste eller bra att ha på en iPhone, vad rekommenderar ni? :grin:

Allt gott!

4 gillningar

Välkommen till bubblan!

Appar, samma appar som du har nu, same same, but different. :slight_smile:

1 gillning

Tackar tackar :grin:

Ja grundtanken är väl lite att köra på sammasamma till att börja med. Men tänkte om det fanns någon "apple-exclusive" som jag missat som inbiten Android-användare.

Har smått börjat med lite hemautomation och tanken är att gå över mer till homekit. Så det blir spännande :sweat_smile:

1 gillning

Vi är några stycken som precis gått till iPhone här :blush: I den här tråden hittar du lite frågor och förvirrade åsikter från mig, kanske kan vara till hjälp:

När de kommer till appar är det som @katho säger. Men ta en titt på Genvägar-appen, den är smidig och kul om du vill ”programmera” lite hur telefonen ska bete sig.

1 gillning

Tack snälla! Ska dra ett öga eller två över den tråden :+1:

Jo det har jag snöat in mig lite på, just med actionknappen ska det bli spännande och se vad man kan pilla ihop :grin:

1 gillning

Något jag antar är svårt att byta är Google Maps till Kartor. Jag som kört iPhone hela tiden sitter fortfarande lite fast i Google Maps då jag har mycket sparat där. Så Google Maps, men det är ju inte apple-exclusive..:grin:

Det som är så nice att Googles appar också finns till iOS. :slight_smile:

Min sambo har iPhone och i somras på våran bilsemester fick hon plugga in till Carplay, måste säga att jag tycker kartor trumfade Google Maps där! Så kommer nog ge kartor en chans.

Jag går dock över från en Samsung, med galaxy buds och en Samsung klocka, ska bli spännande att se hur det lirar! Misstänker att budsen kommer fungera fint, men klockan är jag lite orolig för. :sweat_smile:

1 gillning

Inklusive Gboard :grin:

1 gillning

31 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Bra iOS-tangentbord?

Klockan fungerar inte, stödet försvann för några år sedan från Samsung...

Det är såpass alltså? Inte alls? :flushed:

Ja så förstod jag det, sålde min. Men Apple säljer dig gärna en för 7 lax :confused:

Waze gillar jag bäst när det kommer till kartor i bilen. Men Apples kartor funkar bäst till gång tycker jag.

1 gillning

Nä, tror det funkar fortfarande, vissa funktioner funkar inte tror jag. Själv håller jag mig till tillbehör (och appar) som fungerar fullt ut så långt som möjligt som inte är knutna till en hårdvarutillverkare av en telefon.

Ja ska man dyka in i Apples ekosystem så är det väl bara dyka så djupt det bara går :sweat_smile:

Vi får se imorgon helt enkelt :sweat_smile:

Ja den ger ju inte direkt något hopp :sweat_smile: Har en galaxy watch 4 classic..

Waze som navigationsapp.
Den är oftast uppdaterad på köer, olyckor osv då då användare av den är snabba med att rapportera in.

1 gillning