Vårt internet är stendött. Behöver felsökningstips.
Vi har IP-Only och sedan Bahnhof. Ingen av dem indikerar störningar i området. Inga grannar säger att de har problem.
Jag har dragit ut strömkabeln på Routern Unifi USG-3P. Likaså har jag dragit ut strömmen på lådan där fibern kommer in i huset. Vad mer kan jag göra.
Då känns det ju som ett olösligt problem…. Jag har kollat att uttaget har ström. Kan jag göra något mer?
Vet att några i området fått sina bytta fast av andra orsaker. Då har det varit ganska långa väntetider…. Å andra sidan har ju deras fingerat men gett väldigt lite fart.
Vår fiberomvandlare monterades i hallen, fanns inget eluttag där så elektrikern kopplade in den på samma säkring som köksbelysning,
Så kolla om någon säkring har gott, även om säkringen styr nått helt annat.
Ser nu att strömkabeln slutar i en kontakt. Kan man prova vilken strömadapter som helst? Är det som typ telefoner att den bara tar emot det som behövs eller kan man ”överbelasta”?
Du kan enbart använda den strömadaptern som följer med fibermottagare. Kopplar du in en annan strömadapter är din garanti för fibermottagaren och installationen inte längre giltig
Behöver du en ny strömadapter?
Kontakta oss så skickar vi en ny till dig.
Står på din adapter vilken spänning och ström du får ut från den. Kjell & vi har säkert en som funkar. Men tänk på att det likström efter adaptern med plus och minustråd.