Vilken iPhone 14 skall jag välja?

Jag har alltid kört svart/grå men det blev lila!

4 gillningar

Jag velade själv massor… gick in på 14 PRO, bytte till 14 PRO Max och så höll jag på så i flera minuter tills jag bara kände nej fan ta detta och tog Max. :joy:
Glad att jag inte väntade längre för står ändå 7 dagar på min beställning.

1 gillning

Jag med! Enda sen 3G, samtliga har varit svarta haha.
Haft 3G, 4S, 7 plus och XS Max… alla svarta. :joy:

1 gillning

Från sajten:
image

Enligt Apple-analytikern Ming-Chi Kuo har efterfrågan på iPhone 14 och iPhone 14 Plus varit svag, förhandsbokningarna av de två standardmodellerna ska inte ha levt upp till förväntningarna.

Kuo meddelar i sitt senaste inlägg på Medium att iPhone 14 Pro och iPhone 14 Pro Max har bra och neutrala resultat när det kommer till förhandsbokningarna när de jämförs med iPhone 13 Pro och iPhone 13 Pro Max. Bara utifrån att leveranstiderna skjutits fram mer än fyra veckor för att få lägga vantarna på en av telefonerna kan vi anta att efterfrågan är hög. Men iPhone 14 och iPhone 14 Plus ser ut att finnas i lager i butikerna på datumet när de släpps och enligt Kuo återspeglar det en svag efterfrågan på standardtelefonerna. Kuo fortsätter med att meddela att förhandsbokningarna för iPhone 14 och iPhone 14 Plus är sämre än för tredje generationens iPhone SE och iPhone 13 mini.

Om det här håller i sig kan Apple minska sina beställningarna på iPhone 14 och iPhone 14 Plus, något som kan ske så tidigt som i november om det inte vänder. Kuo uttrycker sig i hårda ordalag med:

Apples produktsegmenteringsstrategi för standardmodeller har misslyckats i år.

Via: Macrumors

Källa: Medium

Lite tidigt att säga eller?

Kuo tyckte inte det. Han brukar ha bra koll

Känns som att 14 ligger lite i ingemansland.

De som är beredda att lägga minst 11 995 kr på en telefon kan nog i de flesta fall unna sig tre tusenlappar till och köpa Pro. De som tycker att Pro är för dyr tycker nog även den vanliga är lite väl dyr och nöjer sig kanske med en iPhone 13 för 8995 kr (eller iPhone SE).

4 gillningar

Kan ju vara att han har fått uppgifter från operatörer etc.

Det går rykten om att skillnaderna kommer att vara ännu större nästa år. Kanske kommer priset då vara ännu lägre på vanliga modellen.
Tror det är bra med en lite större distansering både i pris och funktion.

Det kan omöjligt vara något negativt.

Från sajten:
image

Om du har planerat att ha din nya iPhone 14 ett par år så kommer du nog behöva göra ett batteribyte tillslut och nu har priserna för ett batteribyte gått upp rätt rejält.

Det är Feber som har noterat att ett batteribyte på iPhone 14 har gått upp med hela 66 procent. Tidigare har ett batteribyte kostat 809 kronor – oavsett vilken iPhone du har och nu ligger priset för samtliga iPhone 14-modeller på 1 345 kronor. Så att byta batteri blir framöver dyrare men vi rekommenderar ingen att gå till en firma som inte är Apple-certifierade då dels eventuell garanti ryker och sedan håller alibaba-batterierna oftast inte samma kvalité.

Källa: Apple, via Feber

 

Från sajten:
image

Frågan är om batterierna har växt till sig något i iPhone 14-serien och det ser faktiskt ut som det – i alla fall för nästan alla modeller.

Apple går aldrig in på detaljer om sina batterier utan visar oftast enbart staplar eller säger “batteri som räcker hela dagen” men MacRumors har kommit över informationen från kinesiska regleringsmyndigheter. Samtliga modeller ser ut att ha större batterier förutom iPhone 14 Pro Max som faktiskt har marginellt mindre batteri än iPhone 13 Pro Max.

  • iPhone 14: 3 279 mAh
  • iPhone 14 Plus: 4 325 mAh
  • iPhone 14 Pro: 3 200 mAh
  • iPhone 14 Pro Max: 4 323 mAh

Om vi jämför med iPhone 13-serien så ser det ut så här:

  • iPhone 13 mini: 2 406 mAh
  • iPhone 13: 3 227 mAh
  • iPhone 13 Pro: 3 095 mAh
  • iPhone 13 Pro Max: 4 352 mAh

Via Macrumors

 

Från sajten:
image

Always On är en av nyheterna som kommer till iPhone 14 Pro-serien och har du en Apple Watch på dig så kommer telefonen släcka ned skärmen om du lämnar rummet.

Det är den tyska YouTubern Felixba som var på plats i Cupertino när Apple höll låda och fick då reda på att om en Apple Watch är parad med en iPhone 14 Pro eller Pro Max så släcks skärmen på telefonen automatiskt om man lämnar rummet. Detta var inte något som Apple nämnde på eventet men det är ju ännu en sådan där sak som är ren och skär magi när flera Apple-produkter jobbar i harmoni tillsammans.

Nu på fredag lanseras iPhone 14-serien och de som var snabba på att förhandsboka kan väldigt snart njuta av de nya telefonerna. Har du ännu inte slagit till på en ny iPhone så kan du kika på vår lista över de bästa priserna just nu.

Via MacRumors

6 gillningar

Om man har riktigt stora rum då?

1 gillning

Då backar man ut ur rummet.

Viftar med armen i cirklar ovanför huvudet för täckning

Någon som lyckas hitta skärmskydd från ESR att beställa till en 14 Pro Max?

Jag har använt dessa i flera år och är kanon, lätta att applicera också med den medföljande ramen. Dock hittar jag ingenstans att köpa dem denna gången (!).

https://teknikhallen.se/esr-iphone-14-pro-max-skarmskydd-hardat-glas-transparent

1 gillning

Stort tack för att du letade :slight_smile:

Dock känns det fel. En butik jag aldrig hört talas om, en produktförpackning de aldrig använt innan, ett pris som är helt annorlunda. Nej…märkligt.