Vilken iPhone 14 skall jag välja?

Nu väntar jag bara på själva enheten :partying_face:

Jag kan meddela att magsafe fungerar ypperligt på Nudients skal @Bluish @Freddeuce :+1:t3:

8 gillningar

Jag beställde ett utan, men bra att veta om jag skaffar MagSafe-laddare framöver. :+1:
Beställde detta😬:

2 gillningar

Om du går bet på just det skärmskyddet så kan jag varmt rekommendera att du tar dig till en mStore butik och ber dom applicera ett skydd från Belkin. Jag har gjort så sen iPhone X och är verkligen supernöjd :star_struck:

Tack för tipset men Belkin har jag helt skippat sedan länge. Då satte Apple Store på det men jag gillade det aldrig. Kan självklart blivit mycket bättre sedan dess :slight_smile:

Har du kört Spigen och deras anpassade ”applicator” och testat hur det är/funkar?

Har aldrig testat själv men har kollegor som kör med Spigen och dom är nöjd så vitt jag vet :grinning:

1 gillning

Kört på min 12 PRO Max sedan den kom. Svinnöjd. Bästa applikatorn jag prövat.

1 gillning

Det där var ta mej det ljusblåsaste ljusblå som mina ögon någonsin tittat på.

Måste fått en annan batch när jag köpte.
Men bra att veta!

1 gillning

Jag tror det kallas turkos :kissing:

Ohhh, destroyer of rants du!

Någon som vet om Webhallen levererar eller skickar på releasedagen? Har ingen jättebetydelse för mig om den kommer på fredag eller måndag men nu är man ju SUGEN! :laughing:

Pratade precis med Webhallen. Dom har inte fått några iPhone 14 Pro levererade till sitt lager idag. Så vi som beställt från dom får leverans tidiagast nästa vecka :pleading_face:

Från sajten:
image

Apple kommer höja priset för att få batteriet utbytt i alla iPhones som inte omfattas av garanti.

I dag tar Apple en avgift på 809 kronor för att byta ut ett batteri i en iPhone. Det kommer ändras i slutet av februari 2023, vid månadsslutet kommer kostnaden öka med 316 kronor till hela 1125 kronor för ett nytt fräscht batteri.

Apple Batteri

Så här står det på Apples hemsida.

För de som har en äldre iPhone med dåligt batteri som inte längre omfattas av garantin kan det vara värt att byta batteriet innan februari är slut. För att kontrollera batteriets hälsa går vi in i Inställningar->Batteri->Batterihälsa och laddning.

Apple Batteri

Steg för steg för hur vi ser batterihälsan

Om du av någon anledning vill byta batteriet på en iPhone 14 som inte går under garantin eller under dina rättigheter enligt konsumentköplagen kostar det 1345 kronor.

Källa: Apple Support

I dag kostar det 579 kr att byta batteri i min SE, har nån koll på hur mycket det kommer att höjas?

Enligt supportsidan som ligger som källa i artikeln så höjs priset med 316 :- för alla modeller utom 14. Så 895 :- för en SE.

1 gillning

Tack! Fortfarande rimligt och bra mycket billigare än att hosta upp 6,5k för en ny lur.

1 gillning