Vilken iPhone 14 skall jag välja?

Från sajten:
image

Apples senaste iPhone 14-serie är här och när du nu ska försöka välja en av dessa så har vi gjort ett litet axplock på vad som skiljer de fyra modellerna åt.

Nu går det att förbeställa iPhone 14-serien och här är några av godbitarna som skiljer dem åt som kanske kan hjälpa dig att välja ut den iPhone 14 som passar dig bäst. Det kanske enklaste eller svåraste är att först komma på vilken storlek som du tror passar dig bäst. Både de vanliga modellerna och Pro-modellerna har storlekarna 6,1 tum och 6,7 tum men Pro-serien har en högre ljusstyrka. Med Pro-serien får du även den nya interaktiva sensorpanelen som Apple kallar Dynamic Island som ser till att animera olika funktioner runt kamerahålen.

Vill du ha bästa kamera och skärm men även senaste funktionerna så är det Pro-serien du ska titta på. Det kommer så klart med en högre prislapp men om du ändå sneglar på Plus-modellen och kan tänka dig gå ner lite i storlek så är iPhone 14 Pro ungefär 1 500 kronor dyrare. Om allt nytt krimskrams inte spelar så stor roll så kommer du att bli lycklig med en av de vanliga modellerna. Kameran lär ta riktigt bra bilder och prestandan kommer hålla i flera år framöver tillsammans med en riktigt bra skärm – det skadar ju inte att den finns i lite gladare färger dessutom.

Billigaste priserna på iPhone 14

Köper du utan abonnemang finns det inga rabatter på iPhone 14 eller iPhone 14 Pro att tillgå. iPhone 14 börjar på 11 995 kronor hos alla återförsäljare.

BILLIGASTE IPHONE 14 OCH IPHONE 14 PRO MED 15 GB SURF

Vi jämför modellen med 128 GB utrymme med ungefär 15-20 GB data per månad och en bindningstid på 24 månader. Totalpris inom parantes. Notera att de flesta abonnemang kan avslutas efter en månad och på så sätt blir totalpriset mindre. Vårt totalpris inkluderar att du även betalar för abonnemanget i 24 månader.

IPHONE 14

IPHONE 14 PRO

BILLIGASTE IPHONE 14 OCH IPHONE 14 PRO MED “OBEGRÄNSAT” ABONNEMANG

Vi jämför modellen med 128 GB utrymme med obegränsad data och en bindningstid på 24 månader. Totalpris inom parantes. Notera att de flesta abonnemang kan avslutas efter en månad och på så sätt blir totalpriset mindre. Vårt totalpris inkluderar att du även betalar för abonnemanget i 24 månader.

IPHONE 14

IPHONE 14 PRO

Berätta gärna i kommentarerna hur du tänker när du ska välja mellan årets iPhone 14-modeller!

1 gillning

MYCKET CAPS MÅSTE JAG SÄGA! :wink:

JAG HÖR DIG INTE!

1 gillning

Ingen i denna familj väljer att uppgradera i år. Samtliga böt till 13 i våras och såg inget större intresse från någon att byta.
Om deras nuvarande pajjar/tappasbort etcetcetc så blir det troligen en liknande 14.

2 gillningar

14 Pro Max 512, men jag väljer att vänta till efter nyår då jag köpte min nuvarande 12 Pro Max 128 i januari året efter släppet. Blir nog en guld.

Det är lite strul med Teknikveckan för tillfället och vi ber alla sätta sig lugnt vid deras skrivbord och vänta tills vi har åtgärdat problemet :grin::heart:

5 gillningar

Det blir en 14 mini… nääähäppp.

Sad Shame GIF by 60 Second Docs

3 gillningar

14 Pro Max 128GB deep purple.

6 gillningar

Sitt still i båten helt enkelt. :joy:

1 gillning

14 Pro 128GB djuplila. Always on och dynamiska ön känns så coolt.

Ja, jag vill ha ett svar på varför det är flera rader caps lock på T... TV nu mitt på dagen.

Klockan är 11:37 och jag har... det går inte att få in något annat dubbelrader av caps lock. Jag menar, fan att det allting bara är fel, jämt och jämt och jämt och jämt. Jag blir så jävla less på det här och det är bara störningar och störningar och betalt ska ni ha för det. Hur ska jag få veta om ni kontaktar mig om jag nu skulle lämna mina kontaktuppgifter då? Jag vill ha ett svar direkt! Nu! vill jag ha ett svar. Jag blir så jävla arg på all sån här jälva skit jämt. Dyrare och dyrare blir allting och sämre och sämre och sämre och sämre. Det är ju ingen kvalitet på någonting, det går inte att höra på TV, det går inte å se på an, det går inte att lyssna på podden, det går ingenting, det är bara fel och fel på all den här jävla telen och alla höjda avgifter i ett kör. LÄGG AV MED DET HÄR OCH FÖRSÖK Å SKIT I ALLA DE HÄR NYMODIGHETERNA, FÖRSÖK ATT FÅ DET SOM HAR VARIT GAMMALT ATT FUNGERA FÖRST INNAN NI GER ER IN PÅ ALLA DE HÄR JÄLVA INTERNETHELVETENA OCH JÄVLA SKITEN och tekniken hit och SMS dit och jävla skit hit och dit! Har ni hört mig, att jag är FÖRBANNAD! Och laga till den här jävla Teknikveckan jävla omgående! Jag vill läsa TV och jag vill göra det i fred! FÖRBANNAT!

(Ja, jag har tråkigt på jobbet så här innan lunch.)

2 gillningar

Ja nu får det fan vara nog!

Väldigt sugen på en svart 14 Pro Max, 256 gb. Dock inte bestämt än om jag ska slå till. Tycker den är lite för dyr sett till vad jag får jämfört med nuvarande 13 Pro Max.

Det är den förbannade ön som fått mig ur balans!

1 gillning

Ska köpa en 14 Pro 256Gb men osäker på vilken färg, och nu är Apple Store nere så nu kan man inte reka lite innan köp :thinking:

14 pro 256gb rymdsvart :heart_eyes:

1 gillning

För den som vill ha den bättre GPS mottagningen så är det Pro som gäller, den har båda frekvensbanden L1+L5. Utan Pro har bara gamla vanliga med L1.

3 gillningar

Eller svart Pro…. ångest. Måste bestämma mig innan kl 14 om jag inte vill vänta i evigheter sen.

Kan tipsa om att lägga till en MagSafe wallet om ni kör utan skal. Blir lagom höjd för att skydda kamera linserna på baksidan.

Vet man vad det leder till mer konkret? Finns det andra märken där detta redan finns med? T.ex tycker jag GPS fungerar väldigt dåligt i tunnelbanan, blir det bättre med två band? Eller ger två band bara att man vid fri sikt får precision på typ 1dm istället för 1m?

Det leder till bättre noggrannhet, speciellt i städer där signaler störs av höga hus eller fasader av olika spännande material, och i skogen med täta bladverk.

Jag vet inte om andra telefoner har det, är inte så intresserad av andra telefoner än iPhone :slight_smile:

Nyare träningsklockor från Coros (Vertix 2), Huawei (GT 3) och Garmin (Fenix 7, Epix gen 2, Forerunner 255, 955) har det. Och nya AW (Ultra)

Det behövs ett visst mått av fri sikt upp till satelliterna. Att sitta inomhus eller i en tunnel under jorden är inte vad det är avsett för.

2 gillningar