Vilka är med på en resa till ett hälsosammare liv?

Det är skrämmande det här med bieffekter, har själv bytt mediciner fler gånger pga bieffekter. Viktigt att ta det där med bieffekter på alvar och hitta vilka mediciner man mår bäst av

För min del så var det för att dom inte kollat mig under hela pandemin och tydligen har då hypotyreosen blivit bättre så jag har gått och varit övermedicinerad i över ett år.
Dom kallar det pressat läge, men har som sagt äntligen börjat ordna upp sig.
Ska kolla mig igen den 16 Januari.

1 gillning

Har mätt både blodtryck och puls under en vecka nu i höstas. Lägsta pulsvärde på morgonen var 37 slag/minut. Medel för både morgon och kväll var 49 slag/minut.

Har fått blodtrycksmedicin mot högt blodtryck nämligen. Nu är det normalt dock. :slightly_smiling_face:

Losartan är det. Ganska liten dos för min del, 50 mg

1 gillning

Den där pandemin har ställt till det på mycket. Har privilegiet med sjukvårdsförsäkring så allt har gått gräddfilen utan fördröjning :see_no_evil:

1 gillning

När jag började med blodtryckspiller för många år sedan så var jag ett tag under 30 i hjärtslag per minut, jag frågade läkaren om jag inte riskerade att kallna.. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Det är ju skönt! För min del har dom bara skrivit ut nu medicin varje gång jag behövt men egentligen ska dom kolla en varje år.
Jag kunde ju legat på mer men samtidigt ville inte jag hänga på VC med alla sjuka liksom.

1 gillning

Svår balans, men skönt du hamnar mer rätt nu iaf och framåt blir det bättre :muscle:t3:

1 gillning

Japp! Blir skönt att få ordning på det snart och kunna ta nya tag med träningen med.
Känner mig rätt hoppfull.

1 gillning

Har laddat ner den och en på svenska 7-minutersträning-fitnessapp Får prova vilken jag gillar mest. Med start imorgon.

2 gillningar

Då ska du nog inte lyssna mer på den läkaren för det finns ingen sanning i det.

Gott nytt år!

2 gillningar

Nu skålar vi in det nya året

6 gillningar

Avslutar årets sista dag med 20K steg så nu står det bakelser på programmet. :joy::joy:

10 gillningar

Började dagen med en 90 minuter lång promenad.

Nu kör vi!

5 gillningar

9 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Nu kör vi, all in! :facepunch:t3:

1 gillning

Idag sparkade jag igång, ingen sprit eller mat på en månad!

7 gillningar

Ditt pulver :sweat_smile:

1 gillning

Sant. Släpper det.

Blir en kul månad...

3 gillningar