Vilka är med på en resa till ett hälsosammare liv?

Jag som person påverkas mycket av negativa saker som drabbar samhället och omvärlden. När jag mår dåligt så leder det till dåliga mat/dryckval och småätande av godis, snacks och fika. Första halvåret med pandemin gick jag upp 8 kilo i ett nafs.

Uppskattningsvis har jag kring 18 kilo som jag vill bli av med. Jag har gjort den här resan förut, och även om jag nu på sin höjd kan jogga/lunka på i 1 km så har jag för cirka 8 år sedan sprungit halvmaror. ( se bild nedan)

Är det någon som vill hänga på? Genom att göra det tillsammans där vi kan skriva hur det går så kan vi också tipsa och uppmuntra varandra så att vi lättare nå våra individuella mål.

14 gillningar

Jag är med. De senaste 2 nyårslöften har varit hälsosammare liv och inte införlivats. Köpte en roddmaskin och sade nu djävlar men blev en fadäs

Jag avvaktar. :joy::joy:

Lycka till grabbar.

5 gillningar

Har man superhög ämnesomsättning så har man eller hur @RolexJocke :blush:

1 gillning

Ja den vill man ju inte riskera att sänka. :joy:

1 gillning

Toppen! Då kör vi igång efter årsskiftet på allvar.

Här kommer lite värmande uppmuntran från Dagid Goggins :smiley:

1 gillning

Nu djävlar kör vi helt enkelt :grinning:

1 gillning

Jag är med!

Började ”min resa” för några många år sedan på ca 180kg och va nere runt 105kg so lägst. Hösten/vintern gick åt helvete så nu är det dags att göra färdigt det här

6 gillningar

Jag är med! Behöver motivation.

3 gillningar

Jag är på! Inleder from idag med nutrilett fram till nyår, sen blir 100% Keto efter det.

Även komma igång med gymmet igen och även lite löpning.

2 gillningar

Ska köra igång jag med! I'm game efter nyår!

3 gillningar

Ska också försöka komma igång med löpning igen, men min start blir faktiskt träningsapp på min Quest som tydligen ska vara riktigt bra. :see_no_evil:
Lyckas inte ta mig ut så tänker det kan få igång något igen.

3 gillningar

Vilken roddmaskin köpte du? Är du nöjd?
Drömmer själv om en.

1 gillning

Kan rekommendera Appen Zwift.

Nu har de själva släppt en egen smart tränare:

1 gillning

Börja med jakt :wink:

4 gillningar

Köpte en billig men det lilla jag använt den så är jag nöjd

2 gillningar

Jag skulle nog också må bra av att röra mig lite , läkaren sa att mitt blodtryck låg på gränsen för medicinering för typ ett halvår sen så de är väl dags att agera :joy:

3 gillningar

Raska promenader är en väldigt bra start ifall det var länge sedan man sprang sist. Att fokusera på det i första hand och sedan gradvis växla med lätt löpning är min plan.

4 gillningar

Tack! Ska kolla på den.

1 gillning

Har börjat ta en rask promenad efter lunchen varje dag och märker att det gör skillnad. Skönt att komma ut i dagsljuset också.

3 gillningar