Vilka är med på en resa till ett hälsosammare liv?

Då skulle jag behöva jobba på toaletten om jag ska dricka så mycket...

Jag dricker inte kaffe så har en vattenflaska på jobbet som jag fyller med jämna mellanrum men jag dricker inte sååå mycket. :sweat_smile:

1 gillning

Jag är på :muscle:t3:
Tjuvstartade med en sväng till gymmet 07.30 imorse. Jag är dock väldigt konsekvent på att vara inkonsekvent..
Ska försöka köra tre gånger i veckan och få in lite powerwalks där emellan också.
Inte sugen på att lägga om kosten eller dricka färre öl… än :beer::hamburger:
195 cm 0.103 ton, skulle vara skönt att vara nere på kiloskalan igen.

2 gillningar

Ja, den där tonskalan är inte kul, fast begreppet var faktiskt kul :smiley:
Mitt mål är också att komma ner på kiloskalan igen, fast jag är kortare än dig och väger mer... Men vad fasiken, snart nytt år och nya möjligheter :slight_smile:

Spännande, jag har faktiskt också slutat med kaffe. Har gått från 10 koppar kaffe om dagen till 1-2 koppar te om dagen. Har däremot fått utstå enormt mycket gliringar av familj o vänner pga detta. Fast tänker att kaffe inte är bra för kroppen, så någon positiv effekt måste det ju ha iallafall :thinking:

Har aldrig sett något lockande med kaffe så har inte slutat utan aldrig brytt mig om att dricka det.
Ja man får ju ofta höra att man inte dricker kaffe men det skiter jag i. :woman_shrugging:

1 gillning

Jag dricker inte heller kaffe. Håller mig till måttliga mängder te. :slightly_smiling_face: :teapot:

1 gillning

Tar idag två promenader per dag och försöker köra lite kondition också. Funderar på lite enklare styrkeövningar hemma, med betoning på just enklare. Brukar inte bli av om man ska stå och vända ut och in på sig själv en timma om dagen.

Har ni tips på någon app/site eller övningar i stil med t.ex. armhävningar man kan köra en kvart 1-2 gånger om dagen för att komma lite mer i form?

1 gillning

Jag dricker inte kaffe, men för skojs skull piffade jag till en smoothie en gång med cirka 1 dl torrkaffepulver. Efteråt när jag körde bil så kunde jag typ räkna barren på träden jag körde förbi. Det är nog den värsta trippen jag varit med om.

5 gillningar

Lite pensionärsvarning men man kommer väldigt långt med dessa och ett par guider på YouTube med lite övningar och kör man en stund så blir det träningsvärk dagen efter.

2 gillningar

Min favorit, användes varje dag under pandemin
7 min workout - app store

3 gillningar

Har ett par såna varianter, fortfarande ouppackade.

:man_shrugging:

1 gillning

Förra året var jag så sjukt motiverad. Målet var att stiga upp fyra, vara på gymet mellan 05-0630 och ta tåget (som ligger precis vid gymet) 07 till jobbet. Fyra gånger i veckan från januari till mitten av september höll det. Motivationen sedan dess har varit noll så jag hakar gärna på.

Jag brukar vila mig i form, det tar på krafterna. :joy:

Gick milen igårkväll… alltid ngt :slight_smile:

3 gillningar

Märkte du någon skillnad av när du körde ett sånt upplägg?

Bättre hållning, starkare :slight_smile:

1 gillning

Den här tycker jag är intressant och en bra motivationshöjare för de som vill ta tag i sitt liv och lever ett väldigt stillasittande liv: