Vilka är med på en resa till ett hälsosammare liv?

Haha nej, pga en isfläck som blev en fotledsfraktur som blev en charcotfot. Men nu är det en ortos på som snart kommer bli rejäla kängor .:smiley:

1 gillning

Bra, inget dåligt rykte som spreds alltså. :wink:

1 gillning

Wow!

Jag har så många gånger tänkt jag ska dra ner på kaffet... Sodastream maskinen står bredvid kaffemaskinen på jobbet, så inte så svårt...

Jag ska ha dig i åtanke imorgon när jag går andra vändan till maskinerna...

2 gillningar

Var som dig förut, 6-8 koppar kaffe och inget vatten på dagarna. You can do it! :slight_smile:

2 gillningar

Jo men så sover du inte heller. Undrar vad det beror på? :joy::joy:

3 gillningar

Jo, kan nog ligga något i det!

Jag kan dock vara med på ett hörn och bli lite mera nyttig också. Dra ned på kaffe, äta lite bättre! Inga större problem med vikt, men man är inte 20 längre så gäller att hålla igång kroppen lite!

1 gillning

Det finns mycket om att vi dricker för mycket vatten. Trenden med att alltid springa runt med en vattenflaska har skapat det beteendet.

2020 är det bättre. Annars tror jag nog att du är kapabel att söka fram riskerna med att dricka för mycket vatten, själv.

Varje kopp kaffe innehåller ju precis en kopp vatten. Men jag förmodar att du är ironisk här.

Om du inte redan gjort det, testa att promenera en timme på kvällen men gör det åtminstone 2 timmar innan du går och lägger dig.

1 gillning

Tänkte lägga den här i humortråden men den passar så bra här :smile:

1 gillning

När jag hade en period med utbrändhet så var promenader och löpning det enda som fick mig att återhämta mig. Jag mådde bra mentalt av att gå upp kl 5 och ge mig ut i ur och skur.

Det är det jag också vill återkomma till.

6 gillningar

En 5K Runner app är en mycket bra start för den som vill komma igång med löpning från 0. Frestande att fuska men håll ut enligt appen så slipper du onda knän :wink:

https://fitness22.com/our-apps/

1 gillning

Förhoppningsvis hjälper det att motivera varandra. :relaxed:
Saknar bara min klocka som sagt, måste fatta beslut för annars kommer jag inte se några framsteg.
Hade tänkt åka till Elgiganten imorgon men min pappa tror det ska bli snöstorm. :roll_eyes:

1 gillning

Jag kommer att följa tråden, träning genom att springa eller styrketräning har jag aldrig fallit för. Är inte intresserad av sport och tittar aldrig på tv gällande det. Däremot cykling tänkte jag börja med, cyklade mycket för 35-40 år sedan. Har köpt mig en fitness cykel med hybridclips pedaler och skor till.
Däremot mat är väl det spåret jag håller för att inte bli för tjock. Äter mycket sällan godis och chips, dricker aldrig sockerdrycker, helt enkelt för att mat är godare. Så jag lagar bra mat men kan bli bättre.
Jag har en gång i tiden vägt 95kg men ligger på 88 idag, men borde väga runt 80 (182 lång). När jag cyklade som mest vägde jag 64.

1 gillning

Andra koppen blev ett glas bubbel... :scream:

6 gillningar

Du menar bubbelvatten eller?:wink::joy::joy:

Osäkert när det gäller @Sevis :joy:

2 gillningar

Kändes bättre att skriva bubbel :rofl:

3 gillningar

Jag är också på, jag har dock redan tjuvstartat. Är ute och stavgår med bungiestavar 6km ca 4-5ggr/veckan, samt har börjat lägga om kosten så jag äter mer fibrer och protein, samt mindre kolhydrater och dricker mindre alkohol. Har kört nu i cirka en månad och tappat ett par kilo, men det är lång väg kvar. :slight_smile: :muscle:
Funderar även på om man skulle teckna gymkort, men det får bli typ i februari när alla andra har givit upp sina nyårslöften och det är lite mer folktomt på gymmet.

7 gillningar

Om du vill få i dig mer vatten, ha en karaff på skrivbordet om du jobbar vid ett skrivbord.
Jag har fått i mig två liter idag och klockan är lite drygt 10:30, siktar på en liter till innan lunch vid 12.

1 gillning