Vi har fått en närmare titt på HBO Max

Haha :+1:t3: Se mitt inlägg längre upp för att få det aktiverat snabbare :+1:t3:

1 gillning

Behöver man säga upp sitt HBO Nordic? När jag försöker nå HBO Nordic via webb så hamnar man på HBO Max.

Verkar komma en app till alla Samsung från 2016 som har SmartHub!

1 gillning

HBO Nordic är numera HBO Max, dvs inloggning funkar. Vill man dock ta del av 50 procent rabatt så måste man avsluta och regga nytt konto

1. Logga in med ditt HBO Nordic-konto på HBO Max.
  2. Byt e-postadress.
  3. Säg upp HBO Max
  4. Registrera ett nytt konto på HBO Max med din e-postadress och ta del av rabatten.
  5. Njut.
2 gillningar

Jag hamnade i någon märklig loop på webben så jag registrerade mig med ny mailadress (apples föreslagna fejkadress).
När jag sedan testade att logga in i hbo max-appen kunde jag logga in med mitt gamla nordic-konto (detta funkade inte på webben). Men avslutade mitt nordic-konto i appen :slight_smile:

Nu har jag ju såklart gjort detta baklänges. Jag registrerade mig på Max med den mejladress jag använde för Nordic. Om jag nu använder Nordic-lösenordet kommer jag till en sida där jag ska “slutföra kontoregistreringen” Det ger mig en känsla av att jag kommer signa upp på ett abonnemang till.

Det är ett lyft från HBO Nordic men faktiskt rätt besviken på appen.

Saker som saknas som borde finnas nådens år 2021.

Möjlighet att kunna sätta på/stänga av autoplay. Är ett helvete att somna till en serie och sedan vakna upp att den har kört igenom hela säsongen under natten.

Avsaknaden av 4K på nästan allt material (skall fixas men borde varit på plats redan)

Appen känns rätt seg både på min Apple TV (senaste) och Tizen.

Inga trailers och väldigt kort beskrivning av allt material.

Ingen flik för kommande saker eller en egen flik för serier/filmer jag har lagt till i min lista.

Det hemska klickljudet som är inbäddat i appen varje gång man bläddrar.

Jag har inget klickljud i appen. Har du klickljud på överhuvudtaget?

Kanske bara är i Tizen -appen de har det

Och vad har med exempelvis Last Week Tonight och Real Time with Bill Maher?

Klickljud här också! Gärna lite osynkat också :slight_smile:

Kan tillägga att jag inte är helt nöjd med barnprofilen med åldersgräns heller. Barnet kan fortfarande bläddra runt och se omslag för serier för större barn. Det är först när man trycker på play som det är blockerat.

Det är för att Batman ska kunna navigera i appen. :drum:

1 gillning

En sak till med appen som är tråkigt är att det inte går att dela film/serie. :-1:t3:

2 gillningar

Nu finns Dune att beskåda!:+1:t3:

3 gillningar

Risken är att de lär passa på att avsluta det när ditt kort löper ut.

Nu hänger jag inte med?:thinking:

När kortet löper ut och de inte kan dra avgiften så stänger de avtalet. Kanske är jag konspiratorisk :man_shrugging:t2:

Det är väl bara att uppdatera sina kortuppgifter som vanligt.

1 gillning