Vi har fått en närmare titt på HBO Max

Från sajten:
image

Idag berättade HBO vad vi kan förvänta oss av HBO Max här i Norden och planerna för den globala spridningen.

HBO fortsätter sin globala lansering av HBO Max. Det var så sent som förra året Max tog sina första stapplande steg utanför Amerikas gränser och finns nu i 40 länder. Vilket skall växa till 60 länder under 2022 och de beräknar att finnas i 190 länder innan 2026.

Det är den 26 oktober som det för första gången lanseras i Europa och då är det vi i Norden som står först på tur. Vi får innehåll från HBO, Warner Bros, DC och Max Originals tillsammans med lokalt producerat innehåll. Vilket resulterar i den största katalogen HBO Max någonsin haft. Vi får också Warner Brothers-filmer bara 45 dagar efter biopremiär utan att behöva betala något extra.

Appen får en ordentlig uppfräschning och vi får konton för alla i familjen tillsammans med ett begränsat barnkonto. Priset går dessutom ned jämfört med HBO Nordic och går från 109 kronor i månaden till 89 kronor. De ger HBO Nordic-prenumeranter också möjligheten att betala för ett helår till en summa av 699 kronor vilket efter snabb huvudräkning blir kostnaden för 8 månader.

De hintade om en stor cliffhanger under hela visningen och det visade sig vara den första officiella trailern av Game of Thornes – House of the dragon tillsammans med andra kommande serier.

Via: HBO.

 

 

 

4 gillningar

Det var ett rikigt bra pris!:+1:t3:
Och att vi här i Norden får vara med från start när det gäller biopremiärer från Warner är ju smutt.

1 gillning

Fick e-post nu om hur man förbereder sig inför övergången:

Före 26 oktober
Se till att spara eller ta en skärmdump på din 'Att se'-lista så att du kan återskapa den på HBO Max.

Använder någon den funktionen? :thinking:

1 gillning

Någon som tagit del av information om HBO Max från t.ex. Telia?

Lite nyfiken jag också. Så vi kollar i dagsläget på HBO genom svärfar.
Men även om vi kan få det där igenom kommer vi signa upp ett eget abb. på HBO Max så vi får en bättre upplevelse och översyn av innehållet.
Är ju väldigt svårt tycker jag i Telia+ appen.

Använder watch later ganska ofta

Har du HBO Nordic via Telia idag så blir det automatiskt HBO Max istället.

Hyfsat kass ”lösning” de tagit fram 🤦 inte mycket kundfokus där inte.

1 gillning

Det är ju HBO Nordic som är värdelösa, är ju inte ens HBO som har tagit fram den hemska appen som snart går i graven.

2 gillningar

Årspriset som de skev om k mailet. Där stod typ betala nu och spara xxx.
Men det börjar väl inte gälla förrän efter lanseringen? Verkar inte gå att betala nu redan? :man_shrugging:

Det gäller bara för dom som haft HBO Nordic.
Och det kommer väl inte gå att signa upp förrän tjänsten är igång eller några dagar innan.

1 gillning

Antar att det här priset bara gäller de som har HBO Nordic direkt den dem idag och inte via annan leverantör?

1 gillning

Ja. Det skulle jag tänka mig.

Drygt att teckna ett abb parallellt med det man redan har via telenor…

Tack. Har HBO. Så då får jag vänta med spänning att få lägre pris. Och förhoppningsvis bättre allt. App , ljud bild kvalitet etc

1 gillning

Skaffar jag HBO Nordic i dag får jag då det bättre priset sen?

Du får väl testa!

Även om det blir bättre verkar det finnas förbättringsbehov av appen.

Återaktiverade mitt konto igår, så då kanske man får ta del av dealen :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Det borde väl iofs dyka upp en kampanj för att ragga nya kunder