Expertbutiken punkt com har omöjligt låga priser på Roborock-dammsugare, Google Home-produkter och annat, långt under inköpspris för andra ÅF.
Samtidigt säljer de noname-produkter för mycket högt pris som liknar det som går att få för 1/3 av priset via Wish.
Mycket felstavningar, buggar i kassan, nyreggad domän, och bolaget är registrerat som i näringsgren 46731 (Partihandel med virke och andra byggmaterial).
Varning utfärdas, det är inte troligt att produkter med de låga prisen levereras.
Jag har också beställt mot faktura. Efter lite research på bolaget fick jag tag på 3st olika tfn nummer. Varav en person svarade på ett av dessa nummer med “Hallå”, så jag frågade om jag kommit till Expertbutiken com? Denna herre sa att jag inte skulle prata med honom, utan en annan person, han skulle be den personen kontakta mig. Jag begärde att få komma i kontakt med ansvarig person under samma eftermiddag, men ingen ringde såklart upp. Jag har även pratat med Konsumentverket samt med fakturabolaget. Afterpay sköt upp min faktura 1 månad och bad mig kontakta dom ifall bolage (Expertbutiken) inte levererar någon vara inom 1 vecka.
Jag fick också att de förväntade sig att paketet skulle ha kommit i fredags, men jag har inte fått spårinfo trots att jag har bett om det två gånger, och självklart inte heller något paket. Paket riktade till mig brukar annars automatiskt läggas till i Mina Paket-appen (och/eller PostNord-appen om butiken skickar med dem).
Däremot har jag fått info från Prisjakt att anledningen till varför de plockade bort Expertbutiken var för att de inte var momsregistrerade… info som butiken självklart undviker att besvara.
Okej, tack för att du också delar med dig! Handlade du mot faktura? Flera personer får svar från en “Sara” i kundtjänst om att varan är på väg eller packas…