Varning för Expertbutiken.com

Expertbutiken punkt com har omöjligt låga priser på Roborock-dammsugare, Google Home-produkter och annat, långt under inköpspris för andra ÅF.

Samtidigt säljer de noname-produkter för mycket högt pris som liknar det som går att få för 1/3 av priset via Wish.

Mycket felstavningar, buggar i kassan, nyreggad domän, och bolaget är registrerat som i näringsgren 46731 (Partihandel med virke och andra byggmaterial).

Varning utfärdas, det är inte troligt att produkter med de låga prisen levereras.

4 gillningar

Om något verkar för bra för att vara sant…

Bolaget bakom Mr Riv AB startades förra året
Bra varning @Esse

Ok, tack för varningen. Tyvärr hann jag redan lägga en beställning (och betala). Vad tusan gör jag nu då?

Betalade du i förskott?

Ja tyvärr gjorde jag ju det.

Jag beställde mot faktura. Fakturan kom dagen efter, men inget ljud om leverans än.

Någon som vet hur man gör för att avbryta ordern och fakturan om det skulle behövas?
Den ska vara betald måndag 6/7.

Bestrid fakturan, kontakta företaget du beställt ifrån för att avbryta ordern.

Jag har också beställt mot faktura. Efter lite research på bolaget fick jag tag på 3st olika tfn nummer. Varav en person svarade på ett av dessa nummer med “Hallå”, så jag frågade om jag kommit till Expertbutiken com? Denna herre sa att jag inte skulle prata med honom, utan en annan person, han skulle be den personen kontakta mig. Jag begärde att få komma i kontakt med ansvarig person under samma eftermiddag, men ingen ringde såklart upp. Jag har även pratat med Konsumentverket samt med fakturabolaget. Afterpay sköt upp min faktura 1 månad och bad mig kontakta dom ifall bolage (Expertbutiken) inte levererar någon vara inom 1 vecka.

AfterPay bad mig att kontakta dem via e-post, och jag fick svar relativt fort.
Jag skickade till: [email protected]
Frågade hur orderstatusen ser ut.

Och fick följande svar:
"Hej.

Har sökt på din order och den skall packas och skickas under dagen idag.

Du kommer få en bekräftelse när den är hos transportören.

Med vänlig hälsning

Tomas Kristensen
Expertbutiken com"

De sköt upp min betalning till 20/7, jag skulle kontakta dem (AfterPay) om ingen vara har kommit tills dess.

Bra jobbat, då ska jag också maila dit. Var fick du tag på mailadressen? Intressant och se om det dyker upp något.

Fick mailen ifrån AfterPay.

1 gillning

Fick svar från info@expertbutiken com idag:

"Hej!

Ser ut som att ni kan få leverans under dagen idag.

Ha en fortsatt trevlig dag och trevlig helg

Hälsningar

Sara
Kundtjänst - Expertbutiken"

Återstår att se om det levereras något.

Fick liknande, men fortfarande ingen spårning.

Vi ser vad det resulterar i, men det finns tillräckligt med info för att slippa bli “blåst” :slight_smile:

Jag fick också att de förväntade sig att paketet skulle ha kommit i fredags, men jag har inte fått spårinfo trots att jag har bett om det två gånger, och självklart inte heller något paket. Paket riktade till mig brukar annars automatiskt läggas till i Mina Paket-appen (och/eller PostNord-appen om butiken skickar med dem).

Däremot har jag fått info från Prisjakt att anledningen till varför de plockade bort Expertbutiken var för att de inte var momsregistrerade… info som butiken självklart undviker att besvara.

Okej, tack för att du också delar med dig! Handlade du mot faktura? Flera personer får svar från en “Sara” i kundtjänst om att varan är på väg eller packas…

Jag valde i min enfald att betala i förskott, fick samma svar från Sara. Är det NÅN som fått leverans av S50?

Nej, inget ännu. Med största sannolikhet kommer inga prylar att dyka upp. Vänd dig till konsumentverket eller ARN för att reda ut frågan.

Eller polisanmälan?