Varning för Expertbutiken.com

Självklart går ju det också. Det finns tillräckligt med info kring personen som står på företaget och det är fler som kommit i kontakt med honom per telefon. Så undan kommer han ju inte. Men jag tror i det här fallet inte polisen kommer ge honom större chans att få tillbaka pengarna. Men who knows!

Nej de pengarna kan nog räknas förbrukade tyvärr.

Men det är bra att polisens bedrägerienhet får en samlad bedömning.

Jag beställde mot faktura sedan 21 juni jag fick bara fakturan ,försökte maila dem jag får samma svar som andra( varan e på väg till dig) när jag frågade om sändning nr fick inget svar
Idag ringde jag Afterpay och valde att bestrida fakturan får se vad kommer hända sen

Jag betalade med kort (SAS MasterCard), men jag ser inte pengarna som förbrukade. Jag ringde istället SAS MasterCard som gjorde en snabb googling och sa att det var uppenbart bedrägeri (de hittade förmodligen denna sida). Jag har gjort en reklamation genom SAS MasterCard (funkar med största sannolikhet oavsett vilken bank/kortutfärdare (heter det så?) som ni har använt er av.

Jag frågade hur de skulle göra med butiken, och de kommer försöka driva tillbaka pengarna från dem (men om det lyckas beror väl på hur svåra de är att få tag på och så vidare, skulle jag tro).

Jag passade också på att fråga varför de trodde att det startar upp butiker som dessa som uppenbarligen ändå inte kommer få betalt, och svaret var att inte alla hör av sig till banken och tar istället kostnaden som en dyr läxa (och ibland orkar inte heller banken driva ärendet, och då får de uppenbarligen också behålla pengarna).

Jag var på väg att beställa från dem då priserna var riktigt bra. Men gjorde som tur var lite efterforskning och har nu avstått. Många varningsklockor, så som nyregistrerad sida, buggar på hemsidan, att ägaren driver ett rivningsföretag som anges som ägare till detta, samt att han finns med i Lexbase (vet ej för vad). Känns som en klassisk, vi tar in så mycket pengar vi kan och sen så får målvakten ta smällen om det går vidare till åtal, pengarna flyttas säkert runt ett par gånger och försvinner ur landet… Jag har även kontaktat One.com som hostar hemsidan och informerat dem om läget så vi får se hur länge hemsidan ligger kvar. Men följer med spänning denna tråd för att se om någon får något hemskickat.

Uppdate: Den kvinna som bor på samma adress förekommer också i belastningsregistret. På adressen är det även skrivet 13 bilar…

Kan även tillägga att jag vart i kontakt med han som står som ägare via telefon. det är samma person som står på adressen som bolaget är registrerat på. När jag skulle ringa dagen efter då han inte ringt upp är mitt tfn. nr blockat. Då har jag ringt 4 olika nummer kopplade till honom.

UPDATE:
Jag har kontaktat afterpay igen och dom har fryst min faktura och kommer att sköta resten med att ligga på bolaget. Jag gav dom även numret man kunde nå ägaren på, så vi ser vad det resulterar i.

Valde att bestrida fakturan idag då jag inte hört något från dem på flera veckor.

Uppdatering: Jag har fått tillbaka pengarna genom SAS MasterCard. Jag förmodar att de fick ta smällen.

Så det är därför vi som köpt SAS biljetter bara får tillbaks 30%?:joy::joy::joy::joy::joy::joy:

1 gillning