Sedan verkar det som att den negativa kritiken som egentligen gäller Mobileshop.se av misstag hamnar på två andra bolags Trustpilot-sidor. Den första heter Mobilshoppen.se (som även den har oklar seriös status för närvarande men baserat följande inlägg verkar det vara ungefär samma modus operandi) samt Mobilshopen.se (som verkar vara ett helt legitimt företag).
Sammantaget verkar det vara en blandning av varor som är delvis eller mycket försenade (men fakturan skickas ut direkt), varor som trasiga och/eller begagnade och varor som inte dyker upp alls.
Det är dessutom nästan alltid någon form av fuffens när ett hyfsat nystartat bolag utan någon möjlighet till stora volymer eller specialavtal blir billigast på de mest attraktiva varorna för närvarande. Varor som andra kanske inte ens kan leverera på grund av brist.
Uppdatering 2021-11-24 - nu har de börjat skicka ut paket med en papperslapp med en ursäkt och ett löfte om rabatt. Men det kunde lika gärna innehålla en sten för hela syftet är naturligtvis att kunna registrera ett kollinr och med aktivera orden som skickad och därmed kunna ta betalt via CDON.
Mobileshop.se är de som säljer via CDON.
Men kritiken mot dem skrivs även på Trustpilot för de andra två sajterna, därför de nämns.
Mobilshopen.se är den som är det seriösa företag och är ej inblandade och man tycker ju synd om dem när de får ta en massa skit på sin Trustpilot-sajt.
Helt rätt, Cdon tappar ju trovärdighet om de har oseriösa handlare. Fram tills nu har man ju känt sig säker att handla genom Cdon, nu är man ju mera tveksam. Jag tycker ju det ligger i Cdon’s ansvar att undersöka och se till att deras samarbetspartner är seriösa med sin handel.
Har anmält det där företaget otaliga gånger till prisjakt för fejkannonser. Men prisjakt envisas med att ha kvar dem + skicka ut notiser på ens bevakningar när det företaget sänker priserna.
Yep, då behöver du bara göra en claim hos kreditkortsbolaget.
Jag gjorde det hos Norwegian för ett par flygbiljetter till Thailand, hade pengarna tillbaka inom någon dag.
Verkar som att det var Mobilshoppen som skulle leverera dessa. Fick dem och kunde absolut inte få dessa att fungera på rätt sätt. Insåg sen att dessa måste vara fejk. Chattade med @AppleSupport och de såg till slut att serienumret inte stämde och när jag dubbelkollade med förpackningen så såg jag att det inte var samma serienummer på förpackningen som iPhonen visade i Inställningar.
Gjorde ett reklamationsärende via CDON.se och väntade…inga svar.
Fick ett automatmail från CDON efter två dygn, som undrade hur det gick. Skrev att jag inte hade fått något svar. Väntade två dygn igen. Då jag inte fick något svar, svarade jag på samma mail igen om att jag inte hade fått något svar. Efter en vecka mailade jag CDON igen om att jag fortfarande inte hade fått svar, varken från mobilshoppen eller CDON. DÅ hände det något. Hade tillbaka pengarna inom några dagar.
Men mobilshoppen kommer jag aldrig handla av igen.