Varning för Mobileshop.se via CDON

Oftast är det ju något skumt om priset avviker för mycket gentemot andra säljare.

Jag hoppas det eftersom jag tog mitt Amexkort :wink:

Nåväl, jag överlever men det där jävlarna ska inte vinna… (Dessutom så höll jag på att beställa 2 HomePods mini - men sansade mig)

2 gillningar

Har anmält det där företaget otaliga gånger till prisjakt för fejkannonser. Men prisjakt envisas med att ha kvar dem + skicka ut notiser på ens bevakningar när det företaget sänker priserna.

1 gillning

Yep, då behöver du bara göra en claim hos kreditkortsbolaget.
Jag gjorde det hos Norwegian för ett par flygbiljetter till Thailand, hade pengarna tillbaka inom någon dag.

2 gillningar

Ett Norwegian är beställt.

1 gillning

Jag beställde ett par AirPods Pro i somras på CDON.


Verkar som att det var Mobilshoppen som skulle leverera dessa. Fick dem och kunde absolut inte få dessa att fungera på rätt sätt. Insåg sen att dessa måste vara fejk. Chattade med @AppleSupport och de såg till slut att serienumret inte stämde och när jag dubbelkollade med förpackningen så såg jag att det inte var samma serienummer på förpackningen som iPhonen visade i Inställningar.
Gjorde ett reklamationsärende via CDON.se och väntade…inga svar.
Fick ett automatmail från CDON efter två dygn, som undrade hur det gick. Skrev att jag inte hade fått något svar. Väntade två dygn igen. Då jag inte fick något svar, svarade jag på samma mail igen om att jag inte hade fått något svar. Efter en vecka mailade jag CDON igen om att jag fortfarande inte hade fått svar, varken från mobilshoppen eller CDON. DÅ hände det något. Hade tillbaka pengarna inom några dagar.
Men mobilshoppen kommer jag aldrig handla av igen.

1 gillning

Det där tycker jag har passerat långt förbi gränsen för en polisanmälan. Att leverera en annan produkt som är annan än den man beställt och som dessutom är en fejkprodukt.

Fler bilder på förpackningen.



Men som sagt, serienumret stämde inte.

1 gillning

Bra att veta. Då ska jag vara alert om/när min HomePod kommer

Nu verkar det urarta - det som kommer är ett kuvert med ett meddelande om att varan är försenad och att man får 15% rabatt som kompensation. Men orden står som skickad och krav på betalning med det - och priserna var redan omöjligt låga.

Skulle det finnas möjlighet att rabattera på det så skulle ju orden satts på vänt och rabatten gått ut via mail.

Kan vi anta att det aldrig funnits några varor av detta slaget?


1 gillning

Ok, det är en bluff… Hur reklamerar jag hos Amex?

Edit: Måste vänta 15 dagar… Och skicka in skriftlig dokumentering. Nåväl, får göra det

Verkar ju gå sådär.

Nu tycker jag nog att det bästa här är att bojkotta CDON som sajt så dom fattar detta även är deras problem.

Finns en butik hos CDON som snott en polares märkesnamn (som är skyddat) och säljer skitprodukter. Butiken går inte att kontakta och när lurade personer söker på firmanamnet hamnar dom hos min polare. Det ringer i stort set varje dag.

CDON gör inget för att fixa det trots flera påstötningar.

2 gillningar

Jag fick fel vara när jag handlade på CDON via Mobilshoppen.

Generellt varnar jag för alla no-name butiker.

Kan berätta en ännu värre grej. Handlade ett watch armband på https://www.shopinn.se. Armbandet hade fel storlek så jag mailade kundtjänst, som direkt svarade att det är rätt storlek och hänvisade till artikelns sida. Hör och häpna, de hade precis ändrat hemsidan med nya storleken. Jag mailade tillbaka med en screenshot jag tog innan köpet, samt visade via wayback machine att artikelns sida precis blivit uppdaterat. De svarade aggressivt och ljög. Jag orkade inte fortsätta, armbandet var ändå bara en hundring.

Nuförtiden lägger jag hellre på en hundring och köper från nån icke no-name butik.

CDON gör ingen åtgärd på de inkomna klagomålen utan utan bryr sig mer om procenten de får än på kunden. Ett företag som mobileshop.se ska tas bort omgående efter dessa klagomål och i bästa fall utredas innan de dyker upp igen på CDON’s sida. Just nu har jag inte ett uns av förtroende för CDON så genom deras sida kommer ingenting att handlas. De bör nog tänka om i den utsatta marknaden de figurerar i om de har planer på att överleva. Det är tvära kast och snabba vändningar på internet vilket de borde veta.

1 gillning

Kanske skall berätta att polaren har egen webshop (inte på CDON) och har haft det sedan 1998.

Nu är säljaren borta från CDON. Men utan någon som helst förklaring eller liknande från deras håll. Så otroligt oseriöst.

Känns som att cdon kommer självdö med hjälp av Amazon och många andra. Har nog inte ens besökt deras sida på ett halvår.

1 gillning

Har blivit lite Fyndiq varning där med en massa konstiga leverantörer.

Det är deras strategi, då man inte vill konkurrera med småskuttarna. Läste det i någon artikel häromdagen. Så CDON för gärna försvinna.