Vad ska man satsa på för träningsklocka?

Nej det är inte så viktigt att jag vill göra en sådan undersökning.
Det är bara att det sporrar mig när jag ser att jag blir bättre, speciellt när jag är så kass just nu.

1 gillning

Ett annat sätt att se förbättring är, när du kan springa lite snabbare på samma puls. :slight_smile:
Nu har du ett bra pulsband som kan mäta det.

1 gillning

Haha jag vet men jag är så kass på att märka sånt själv! Gillar att se det framför mig, låter supertöntigt men lite som ett spel där man får EXP och levlar upp. :see_no_evil::joy:
Men jag ska försöka tänka på det, vilopulsen brukar ju skvallra om det också även om mina hjärtslag är som dom är just nu pga andra anledningar som påverkar.

När jag tränade som mest för två år sedan var min vilopuls nere runt 50 medans nu snurrar jag runt runt 80.

När jag bytte till Garmin visade den samma värde som min AW, båda visar ungefär samma värde som vid hälsotest på jobbet.
Alltihop är ju uppskattningsmetoder, men resultatet är som förväntat och alltså i princip samma på alla tre mätningarna.

2 gillningar

Bestämt mig för att behålla min Apple Watch så länge den funkar.
Jag vet inte om jag hade blivit helt nöjd med en ren träningsklocka, speciellt inte när nya WatchOs kommer snart vilket faktiskt ser fantastiskt ut!
Ska köra med pulsbandet med och se om det gör nytta.

Vad som fick mig att inse var nog för att jag tror jag kommer ha svårt att ta av mig Apple Watchen, allt är ju så integrerat med appleprylarna med.
Men har ändå mer koll om jag bestämmer mig för att byta i alla fall men det är mitt beslut nu alla fall. :relaxed:
Får håll koll på mina framsteg via vilopulsen för den säger ju mycket ändå.

Tack för alla svar❣️

2 gillningar

Måste bara lägga upp detta, hade pulsbandet för första gången idag och sån skillnad i mätning, mycket rakare och säkrare eller?


Utan

Med :open_mouth:

2 gillningar

Vad är det för pulsband du köpt? Blir lite sugen på att skaffa ett :slightly_smiling_face:

Köpte detta som rekommenderades längre upp i tråden:
https://www.netonnet.se/art/mobil-smartwatch/smartwatch/pulsband/garmin-hrm-dual/1009642.18547/?gclid=EAIaIQobChMIzcDxzaXf-QIVw-J3Ch13cAcvEAQYAiABEgLkEPD_BwE

Förstår det, blev så förvånad när jag såg resultatet haha så kommer fortsätta använda det.

Har samma band till min Garminklocka. Funkar fint. Dock stänger Garminklockan av den inbyggda pulsmätaren när den externa används.

Min pulskurva efter eftermiddagens löprunda 5,8 km. :running_man: :slightly_smiling_face:

1 gillning

Snyggt! Hoppas jag kan springa snart med men kommer ta det lugnt.
Jag vet inte alls hur det funkar med AWn när man har pulsbandet kopplat men träningsprintarna jag la upp visar ju att den använder pulsbandet antar jag?

Satt just nu och beställde en ny mus från Netonnet. Blev det där bandet också :+1: :grinning_face_with_smiling_eyes:

1 gillning

AW stänger också av inbyggda sensorn när band används.

1 gillning

Perfekt! Vad har du för klocka? :thinking:

Det förklarar saker!

Apple Watch 7

1 gillning

Har du klockan tight på handleden när du tränar?
Så stora skillnader mot pulsband har jag inte haft, lite hoppigare mätning på klockan precis som på din graf, men värdena har bara skiljt några slag per minut.

Nej den sitter lagom, den har den säkert räknat bättre annars och att just den gången var lite sådär.
Men det är ju snäpp i armbandet och det är liksom antingen helt okej eller för hårt.

Byt armband :slight_smile:

Har funderat på att skaffa ett annat men tycker dom som är gjorda av tyg är lite tråkiga.


Som ni vet så kraschade jag min AW.
Nu har jag inget hört från försäkringen än men det är mellandagsrea och jag blir lite stissig.

Jag tror inte det blir en ny AW, jag vill gärna men känner inte för lägga dom pengarna.
SE känns inte som ett alternativ.

https://www.power.se/mobil-och-foto/smartwatch-och-wearables/smartwatch/garmin-venu-2-plus-smartklocka-svartskiffer-43-mm/p-1233493/?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc

Dom båda har ju gått ner i pris men vet inte om något känns rätt.
Samtidigt har jag inget hört ifrån försäkringen än och jag har ingen aning om hur det funkar.
Jag har If stor hem så det är ju en del tillägg.

Ska jag ha is i magen?