Vad ska jag köpa för bil?

Japp, jag minns det med min Sportage också.

Torvalla Bil är väl Kia-återförsäljare? Känns märkligt att de ger ett så svävande svar.

Åtminstone borde de kunna säga hur de hanterar bilen, eftersom de skriver att det varierar från verkstad till verkstad. Sannolikt för att man inte vill vara rak och erkänna att man själva inte hör till de generösa verkstäderna.

Har aldrig hört att KIA garantin gäller om man inte skött servicen. Det är ju KIA som betalar, inte verkstaden/ÅF så det bör inte vara någon skillnad.

I detta fall om säljaren är ÅF så borde man ju då kunna få inskrivet i köpeavtalet att de står för garantierna kan man ju tycka.

2 gillningar

Köp en Volvo. Kia skriker gammal gubbe. :slight_smile:

Jag är en gammal gubbe!

1 gillning

Ja jag tycker också det, är med i en grupp för Kia och läst om flera som torkat garantin när det har varit bra under 500 mil.

Men han är ju snart det.

Jag har hört han spanar in dessa samtidigt som han trålar runt bland bilannonserna.

4 gillningar

Ja, just därför som svaret från Torvalla är så märkligt. De är Kia-återförsäljare och borde kunna ge ett rakt och tydligt svar. Om det skulle vara som de skriver, att det beror på verkstaden, borde de kunna erbjuda att garantin gäller hos dem i alla fall.

Även om Kia är benhårda gällande servicen är det, som jag förstår det, så att fel som inte kan ha uppstått på grund av för sen service, ändå omfattas av garanti. Men generellt ska man nog undvika Kia med inkorrekt utförd service, såvida det inte är tydligt reflekterat i priset. :slightly_smiling_face:

1 gillning

Tycker att Volvo skriker mer gubbe än Kia. :wink: Framförallt XC60 känns som en riktig pensionärssläde samtidigt som Kia Ceed främst körs av barnfamiljer.

1 gillning

Har samma känsla faktiskt :sweat_smile:

Möter man en Kia i Skåne är det 90% äldre gubbar.
Möter man en EV6 är det 10/10 äldre gubbar.

Säkert annorlunda högre upp. :slight_smile:

1 gillning

Jag är ju 40+, skäggig, gillar gubbkeps och kör EV6 så har svårt att säga emot din spaning. Men jag tycker inte att Volvo är ett varumärke att lyfta fram som exempel på bilmärke för ungdomar. :joy:

Hehe. Vad kör ungdomarna då? :slight_smile:

Beror väl på vilka ungdomar, men generellt är det nog billigare bilar än nyare Volvo i alla fall.

Man får ändå ge dem att de har så rejäl fest att de måste hålla stängt dagen efter..:open_mouth::partying_face::grin:

1 gillning

Vad säger folket om Honda? Jävligt bra leasingpris och var helt ok utseende. Nu är bagaget på denna alldeles för litet för oss men ändå kul att höra om erfarenheterna kring Honda.

1 gillning

Jag har haft två fabriksnya Honda Civic, en 2008 och en 2014 (Tourer). Har varit trevliga bilar med bra köregenskaper och ett bekymmersfritt ägande.

1 gillning

Kias utrustningspaket är aviga för ceed. Så vill man ha parkeringssensor fram måste man ta paketet med glastak, Ac i stolarna mm.

Men just glastak på denna modell är nice då kupén annars känns väldigt trång.

1 gillning

De kommer hinna lägga ner alla fossilbilar innan @Marcus_Attefors kommer till skott o köper bil :joy::tada:

Han vill ha en stor iMac med hjul.