Vad ska jag köpa för bil?

Säger inte mot egentligen då jag inte skulle ha något emot att Kia var generösare mot sina kunder, men det är ju som sagt gungor och karuseller. Men i praktiken skulle man ju kunna lösa det genom att ange serviceintervallet till 2 900 eller 2 950 mil, men acceptera att bilen körs 3 000 mil. Men då kommer det ändå finnas någon jycke som hamnat precis över den praktiska gränsen som gråter ut i tidningen.

Bilar med två eller tre års nybilsgaranti har förstås inte detta problem när bilarna lämnas tillbaka eter 36 månaders leasing, eftersom garantierna oavsett har upphört. Lättare att vara generös då. :blush:

1 gillning

Det som är ett stort problem med KIA i Norrköping är att de inte har rimliga väntetider för service. Så antingen måste kunden beställa tid 2 månader innan eller ställa bilen om milen håller på att gå över gränsen. I min värld borde det räcka att kunden beställt servicen i tid men så funkar det inte i KIA's värld. Det känns nästan som de satt det i system här för att slippa garantiåtagande då KIA betalar ÅF dåligt för detta.

4 gillningar

Ja, det håller jag helt med om. Har man beställt service i rimlig tid (typ när serviceindikatorn tänds i bilen) och verkstaden har orimligt långa kötider borde det inte vara kundens problem.

2 gillningar

I all välmening @Marcus_Attefors glöm inte att byta bil. :joy::joy:

Ja fyfan, jobbar på det!

1 gillning

Jag dammsög bilen och torkade av lite ytor med såna där våtservetter man får på macken när man tvättar bilen. Kia var nöjda

Mailat på denna nu så får vi se om service är skött ordentligt. Lågmilare iaf :ok_hand:

11 gillningar

Den verkar ju rikligt utrustad.

1 gillning

Nu håller vi tummarna att det går i lås för Attefors. Snygg färg på den där. :+1:t3:

2 gillningar

Ja det är största utrustningspaketet!

2 gillningar

Ser bra ut, lycka till. :slight_smile:

2 gillningar

Snygg! Glöm inte att sparka på alla fyra däcken och säga med bekymrad min "Den här har ju varit krockad, kardanveven är skev, men 220 lax kompispris". Det summerar de bästa Blocket-taktikerna :slight_smile:

4 gillningar

Var noga med att säkerställa att allt stämmer kring service.

Yes! Ska kika ordentligt om den finns kvar!

1 gillning

De skriver Kia Godkänd i rubriken, osäker på vad det är men ska kolla!

1 gillning

Kommer du kunna ladda den?

Yes! Frugan laddar gratis på jobbet så hon sköter den biten, den står i värmegarage året runt där det är 21-22 grader. Vår nuvarande bil som vi köpte ny 2015 har gått 6800 mil så vi kör inte så mycket, mest småsträckor till barnens aktiviteter så tror vi kommer köra bränslesnålt med den där =)

2 gillningar

Då har du nog en vinnare. Snygg var den med.

1 gillning

Kanske värd en carfax innan du skriver på ?

1 gillning

Klarar frugan av att köra manuellt? :joy::joy:

1 gillning