Vad köpte ni senast? (2022)

Hahahaha

Jävla influencer. :joy::joy:

1 gillning

Ska komma från ansiktet utåt för vaniljsås. :wink:

1 gillning

Men jag äter vaniljsåsen, pushar inte för att folk ska köpa den. Då kan det ju bli en bristvara. :joy:

1 gillning

Musmatta från Londo. Något mörkare än vad jag trodde den skulle vara. Skrivbordet är inte färdigutrustad än. Därför får jobbdator och gammal iMac trängas ett litet tag till.

Sedan en mobilhållare till bilen. Nu har jag ingen bil men de gånger jag hyr så lär den komma till användning.


2 gillningar

12 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Flams och trams

Nu ska nyckelknippan bytas ut :slightly_smiling_face:

7 gillningar

Lite grejer från Bagaren & Kocken.

13 gillningar

Köpte likadan panna för någon vecka sen. Nöjd hittills! :blush:

3 gillningar

Köpte också en sådan panna för ett par veckor sedan. Mycket nöjd. Noterar dock att den på något konstigt sätt blir varmare än min stora Scanpan CTX, 31 cm. Eller så blir den varm mycket snabbare.

2 gillningar

Det var du som fick upp mina ögon för den. Läste lite kort om den och 400:- kändes som ett kap.

400 var orsaken här också. Då är man på en nivå där man utan problem kan testa.

Lagavulin 16, varför prova något nytt när den här finns :stuck_out_tongue:

9 gillningar

Kollade på Satake innan jag valde en lättviktsgjutjärn från Ronneby Bruk. Gjutjärn blir definitivt varmare än en teflonpanna. Eller iallafall steker den lika bra på lägre temperatur. Vår spis går till 9 och jag är nästan aldrig över 6 med gjutjärnspannan.

1 gillning

Jag brukar köra våran Scanpan på 7,5 av 9 som mest. Med Satake(gjutjärn) blir 7,5 för högt, testat 6,5 och det verkar vara på gränsen till för högt. Och den är ju som en “riktig” gjutjärn och behåller temperaturen längre än teflonpannor. Det är dock snarare en nackdel.

1 gillning

Beror ju lite på vad man lagar om det är en för eller nackdel tycker jag. Jämfört med ”riktigt” gjutjärn tycker att tempraturjusteringen går vansinnigt mycket snabbare i lättviktsgjutjärnet, men såklart långsammare än i teflon.

Roligheter till köket👍🏼

9 gillningar

Kolstål?

Köpte en kolstål nyligen men har inte trycket i mitten. Kan jag fått en piratpanna :thinking:

Dålig bild men idag hämtade jag min försenade 50års present. Tydligen hade Segway ändrat vad som ingår i standardutrustningen så jag hade tillgodo på det erbjudande på 10000kr i extra utrustning. Så jag lade till en box bak och ett kapell. Sen fick jag tydligen med appstyrning fast det egentligen bara finns på den dyraste

19 gillningar

Vad styr man med en app på en sådan :thinking: