Vad köpte ni senast? (2022)

:heart_eyes:

17 gillningar

Nu börjar livet!:wink:

1 gillning

Jämför med Zipp 2.

3 gillningar

Var det den på Blocket för 3000:-

Japp. Han bodde ganska nära så snabb och bekväm affär.

3 gillningar

Testat lite nu. HomePod är en riktigt bra högtalare(det visste jag iofs då jag lyssnat tidigare). Den levererar genom hela registret. Basen är väl avstämd, tydlig men inte bullrig. Mellanregistret är klart och fylligt. Sångröster blir otroligt krispiga. Diskanten krispig och inte det minst rasslig. Så full pott för sit pris.

Jämfört med Zipp 2 som kostar ca 40-50% av HomePod är HomePoden ett steg större i alla register. Dock ingen stor skillnad. Jag tror en väldigt stor del av köparna skulle bedöma dem som näst intill likvärdiga och Zipp 2 mer prisvärd. Inte minst då Zipp även har batteri.

Nu är frågan om jag ska gå bananas och köpa en Naim Mu-so Qb 2? Eller en ny soundbar? Ååå, alla dessa hötalare och hörlurar… De är helt underbara…:smiling_face_with_three_hearts:

5 gillningar

Köp en till så blir det mer än dubbelt så bra. Riktigt stor skillnad på att ha 2 helt klart.

3 gillningar

När jag var aktiv med analogt ljud så fanns det en diskussion om man kunde blanda bra och lite sämre högtalare. Typ får man det bättre eller sämre ljudet? Nu testade jag att köra HomePod ihop med Zipp 2 och det är svårt att veta vad jag fick mer exakt, men som du säger - två blir klart bättre även om en var Zipp 2.

Ja det lyfter rejält. Får du riktigt stereo med dessa 2? Jag antar att Zippen inte går in i Home appen.

1 gillning

Nej tyvärr inte stereo.

1 gillning

Köp B&O beosound stage så har du en vacker och grym soundbar.

Tänk då att det blir ytterligare ett lyft då det blir betydligt fylligare ljud i stereo. Jag har 2 HomePod och är riktigt nöjd vad det gäller ljudet man får ut i förhållande till storleken. Det blir ju inte Cerwin Vega discodunk men då vi bor i en BRF så måste man ju ta lite hänsyn till omgivningen också.

@xms67 får helt enkelt hålla utkik efter en till i söderort.

1 gillning

Man ska akta sig för att i onödan lämna sin hoods…:v:

1 gillning

Du tipsade inte den där ”Björn” om bubblan?

Nää, men han skulle nog passa in både med ärlighet och teknikintresse och inte minst, söder om söder…:partying_face:

1 gillning

Köpte in själv men fick en 2tb usbc extern hårddisk av pappa. :grin:

1 gillning

Inte köpt något ännu men denna bild är passande…

Attans, inser att det är 3/1 och jag har inte köpt något i år… än…

1 gillning

Jag ålade mig köpstopp lite innan jul. Hade blivit en del prylar trots allt.

1/1…


:sweat_smile:

7 gillningar

Vart sugen på den här bra länge nu, så nu fick det va dags! :grinning:

10 gillningar