Wacom 
En lagom smart klocka med BRA batteritid.
Amazfit 3 Pro
Rätt många fina urtavlor. Galet bra skärm.
Massa olika tränings profiler med synk mot strava. Sleeptrack. Ficklampa. Hitta tele. Stör ej. Bio läge, helt svart och tyst. Ställa tidsinställd always on. Bra på nattten. Styra telefonsamtal till klocka eller till airpods/tele. Notiser från tele.
Precis lagom för mig.
2000-: 

ink ett par blåtandslurar på Kjell eller Inet
Classic eller en 7tusan andra.
“Ny” väckarklocka. En vintage flip clock från 70-talet någonstans. Mest på kul men det gör precis det jobbet jag vill, visar tiden, lyser svagt utan att trycka på någon knapp. Att den också pickar på som en hackspett som en klocka ska och en gång per minut hör man ett litet “flip” är en bonus…
Blev en Phillips klockradio från Elgiganten. Lätt att förstå sig på utan att läsa manualen med att ställa in tid och alarm.
(väldigt krångligt på en del modeller)
Men det bästa med den är nog att den har ett USB-A uttag på baksidan. Så den får fungera som en laddare för min iPad och iPhone i sovrummet vid behov.
Vi välkomnar en ny familjemedlem. En stekpanna från Satake, 28 cm. Till det en gammal mjölkko från Galicien.

Har kört uteslutande Satake nu senaste 1,5 året i tre olika storlekar. Otroligt nöjd. Tyvärr börjar den största modellen nu (som används mest) bränna fast på vissa ställen i pannan. Men verkligen nöjd i övrigt.
1,5 är ju då som Scanpan CTX…
. Men en tanke med köpet är att kolla om de är bättre att steka kött i. Teflon riskerar ju att inte vara tillräckligt varma gör perfekt stekyta. Nyficken på om denna konstruktion är bättre där.
Det lilla jag har använt min så är jag riktigt imponerad! Kul produkt och förstår varför många använder en! 
Just nu 28 grader i huset.
24,5 i vårt sovrum och jag tycker det är kallt.
25,4 i gästrummet där pappa och hans fru är.
![]()
Blir alldeles för varmt annars när solen ligger på hela dagarna och är runt 34 grader ute…
Mm tycker inte iPad kopplad mot tex iMac kan ersätta, upplevt lite lag där, men kanske blir/är bättre med ny macOS. Skulle komma någon ny funktion för dela/spegla skärm/ Jag provade med sidecar.
Har aldrig provat på Macos och med iPad. Men är riktig imponerad av wacom plattan nu när man börjat lärar sig lite mer! Jag har en billig modell men är riktigt nöjd!
du kommer använda dem engång
Den andra dog idag. Blev ett panik köp för behålla familje friden.
Tycker etiketten kan sitta kvar där… Klass.
Kanske, får se 
har inte fått in vår AC i HA… Världens mest analoga system…galet irriterande
Har du kollat så det inte är något fel på nätverket hemma som stör ut AC? 

ingen gillar dig
Rostfri håller för evigt. Perfekta att steka kött i
Inte testat Tado? Funkar bra till min AC