Vad köpte ni senast? (2022)

Jag kör den till fotoredigering typ ta bort damm/fläckar helt oslagbar när man lärt sig hur det funkar. Det finns ju rätt så många inställningsmöjligheter så man kan anpassa den så den passar det man ska ha den till. Jag började med de enklare modellerna men kör denna idag.

1 gillning

Jag hade jätte svårt när jag började med pappa intious pro medium. Fick inte till det alls, men är väl en vanesak!
Min kommer på lördag eller söndag så vi ska sätta oss och prova mer då!

Du vänjer dig snart.

1 gillning

image

Humble Software Bundle: Photo Editing to the MAX with Luminar AI

Beställd i går. Leverans i dag. Det gillar vi!

6 gillningar

Ny hembioförstärkare som ersätter den 16 år gamla, och trasiga, Marantz SR8002

Yamahan är inte lika kraftfull, men duger nog gott. Och till bara lite drygt en tiondel av priset.

14 gillningar

Är ruskigt kul att hålla med med wacom plattan! Suttit i typ 2 timmar och börjar få in lite hur man ska göra!

2 gillningar

Det brukar vara lite klurigt med “absolut” position av pennan. Plattan motsvarar hela skärmen, ska man till övre hörnet så ska man sätta pennan just där.

Precis! Det är det som varit det stora problemet för mig nu till en början. Man är ju lite skada med hur man använder en ipad eller mobil så det sitter inte i muskelminnet riktigt än hur man ska göra med plattan, men känns bättre och bättre.

1 gillning

Du kan som sagt ställa in lite i datorn hur du vill den ska reagera och vad som ska hända med trycket och knapparna.

1 gillning

…vad kostar en sådan?

Moderskeppet har en liten videokurs i hur man blir kompis med en Wacom-bräda. Några videos går att se utan att betala, men det är lätt värt den dryga hundringen som en månad kostar.
https://play.moderskeppet.se/kom-igang-med-din-wacom

1 gillning

Finns ju en hel del sådana här på Amazon men denna kändes lite bättre än dom lite billigare varianterna.
Den kan skruvas, klistras och hängas med medföljande krokar. Funkar till alla TV.
Så väldigt nöjd!

2 gillningar

Tack för tipset! Pappa har konto där så jag snor hans och tittar! :pray::partying_face:

2 gillningar


Mycket dieselvärmare och korta sträckor… kan vara bra att ladda en stund :slight_smile:

4 gillningar

Ska ta och skriva ut några sådana

1 gillning

Dum fråga: kan man inte koppla så batteriet laddas när man har motorvärmaren inkopplad?

Absolut, det vore bäst. Har funderat på att installera motorvärmare/kupé samt laddning men det kostar en bra slant.

2 gillningar

Men då måste man värma med ström. Dieselvärmaren kan inte ladda batteriet.

Gav upp på försöket att ha massor med lager under skalbyxan. Alltid kall om paketet och baken i dessa kalla förhållanden. Blev ett par termobyxor. Oj så underbart efter inköpet. :grinning:

Köpte två sorters torkare/värmare. Funkar till skor, handskar mm. Den ena har antibakteriell funktion också.
I såg också att mina gamla handskar inte höll måttet tröttnade på känslan av att fingrarna skulle trilla av.




6 gillningar