Vad köpte ni senast? (2022)

Vi byggde en raketmotor på gymnasiet, den drevs av väteperoxid, 87 % tror det var vi fick tag på.
Vi tyckte det var lämpligast att förvara 25 L-dunken i kemiförrådet och det var lugnt för kemiläraren.
Sen gjorde vi någon intervju med någon lokaltidning om projektet och under denna så stormar en farbror in (någon form av kemiassistent/bidragstjänst, då han var lite egen av sig) och börjar skrika att vi skulle spränga hela skolan osv.
Så den stackars journalisten blev minst sagt chockad, men vi fick förklara att den behövs blandas med andra ämnen för att bli explosiv, tex till TATP :joy:

Så vi fick förvara den i kompisens garage istället :nerd_face:

3 gillningar

Thunderking var grejjer. Vi lindade in dom i silvertejp dessutom som vad jag vill minnas gav dom ännu mer effekt. :laughing:

2 gillningar


Vad har jag gjort…:heart:

21 gillningar

nice !

Köpångest? :grinning:

Laddångest!

1 gillning

Det borde gå över innan du räknat till 10. :slight_smile:

2 gillningar

Tack!

1 gillning

Fanns en klenare variant som hette airbomb vill jag minnas.
Men Thunderking plockade man ut skottet ur, förlängde stubinen och sedan tryckte man in den i mitten av ett 2 kg mjölpaket. Ställde den högt upp och fyrade av.
GIF by NarcityMedia

2 gillningar

I mina hoods i Södertälje var det populärt att skjuta in thunderkings i gångtunnlar. Blev en jäkla smäll, har jag hört…

1 gillning

Ser ut som det blev en Performance med röda bromsok.

Ner i dagbrunnar eller i brevlådor förekom hos oss :smiley:

1 gillning

Korrekt! Detaljer för en konnässör!

:heart_eyes:

Eller en wannabe. :joy::joy::joy:

1 gillning

Busted…

1 gillning

Är från järna… där fyllde vi sopsäckar med acetylen!

2 gillningar

En till accesspunkt och switch.

12 gillningar

Vad betyder busted i detta sammanhang? Jag har försökt att leta efter en svensk översättning men hittar ingen ...
/Maria

Jag köpte ett usb-minnet som jag nu har formaterat till xfat .Jag hoppas kunna kopiera en iso-fil med Linux och installera på min andra Mac mini.
/Maria

1 gillning