Vad köpte ni senast? (2022)

Den skapar en explosion i munnen. :joy::joy:

Har en Wilfa-blender utan Xplode i namnet. När jag bodde i en lägenhet med öppen planlösning och vita tapeter testade jag en gång att göra en blåbärsmoothie utan att sätta på locket.

Upptäckte mitt misstag samtidigt som jag vred på startknappen, men då var det redan för sent. Detta var dessutom när jag var föräldraledig och använde min sista energi för att göra en smoothie innan läggdags. :sweat_smile::weary::scream:

2 gillningar

Lite som när polaren lånade min slagborrmaskin och oljade upp chucken till mig. Han fick tapetsera om sin ny tapetserade vägg. :joy::joy:


Julklapp till migsjälv.
Länge velat köpa PRO-kontrollen till switch men den är svår att få tag i och har blivit väldigt dyr.
Denna har fått väldigt bra betyg så var värt ett försök och den känns riktigt gedigen!

14 gillningar


:sunglasses:

13 gillningar

Ja just det, du har en grabb i den åldern :wink::smile:

1 gillning

Exakt...:joy:

Pepparkvarn!

12 gillningar

Vad heter tillverkaren? Letar pro-kontroll jag med :blush:

Det är 8bitdo ultimate bluetooth controller, köpre den på Amazon för 650kr.
Rekommenderar!

1 gillning

3st såna här pack. Betydligt bättre än de där resår-tygbanden som följer med mycket barnkläder.

10 gillningar

De där verkar ju riktigt bra, kanske inte på nivån att skaffa sig en liten till men ändå..:grin:

1 gillning

Fick först leverans V49 nästa år, men vi ringde runt och fick tag på detta visningsex istället, så hämtade den idag :slight_smile:

12 gillningar

Trevligt. :fire: Ser ut att stå rätt nära väggen har du en gammal murstock där bakom? Jag gillar när man har bakåtanslutning och gömmer skorstenen. Har du kokplatta där skorstenen skulle gått ut uppåt?

Denna kamin kan stå rätt nära vägg, 100 mm till brännbar vägg :slight_smile:
Skorstenen är inte tillverkad ännu, så väntar på den, kommer tyvärr bli toppanslutning då vi inte ville inkräkta på skafferiet på andra sidan väggen, ibland får man kompromissa helt enkelt :slight_smile:

Sprängde en och annan brevlåda i tonåren. Det fanns någon airbomb som hette Thunderking som hade rejäl sprängkraft i slutna utrymmen. :innocent:

6 gillningar

Du menar frugan sa: Du ger fan i skafferiet. :joy::joy::joy:

Har en kompis som bodde i ett ”utsatt” områden som ung. Han lärde sig att tillverka egna bomber av de fyrverkerier han köpte plus andra ingredienser. De kunde ringa polisen och säga att nu smälls det bomber hej vilt här. Polisen kom och då hade de apterat bomber som skrämde skiten av poliserna. Här finns det ju mycket som kunde gå snett.

Hans fyrverkeri och bombintresse ledde honom till KTH och han doktorerade sedan på något inom järnpulver där han hade stor nytta av sitt ungdomsengagemang.

Idag här han ledande inom sitt område i Europa och industrin och akademin slåss om honom. Försöker man få ut honom en nyårsnatt tycker han dock mest på axlarna och muttrar något om snabbköpsfyrverkeri..:sunglasses:

5 gillningar

Någon som bränner av både smällare och raketer nedanför min balkong nu. Kunde du inte hålla dig?

3 gillningar

Happy If You Say So GIF

3 gillningar