Vad köpte ni senast? (2021)

Smart lösning!

Lade beställning på 3 stycken vanliga vita hue gu10 från Netonnet (totalpris 458). Fick precis notis från prisjakt nu att de har 3-pack white ambience för 499 :triumph:.
Så nu blir det att returnera de vita och beställa white ambience

1 gillning

äntligen kom de :heart:

9 gillningar

Häftiga helt klart
Lägger på minnet tills jag skall byta ut mina Buds

1 gillning

De där måste du berätta mer om när du lyssnat lite.

2 gillningar

Verkar riktigt intressanta helt klart :slightly_smiling_face:

Netonnet har bra pris på hue e27 white ambience om ni är på jakt
hue e27

Är inte detta samma?

https://www.power.se/smart-home/smart-belysning/smarta-glodlampor/philips-hue-wa-smart-glodlampa-6w-a60-e27-4pk/p-1202660/?utm_source=pricerunner&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricerunner

Säkert. Men när jag testade att lägga beställning därifrån på annan produkt kom man inte undan 49kr i frakt

1 gillning

Första pusselbiten till pizzaugnsbygget.

5 gillningar

Nya ankfötter från Vibobarefoot.

3 gillningar

Kaffe :coffee:

2 gillningar

Jag vet inte vad man ska säga. Kan börja med: ANC i dessa lurar är inte speciellt bra, inte dåligt men inte vad man förväntar sig 2021.

Sedan kommer vi till ljudet. Jag är ganska känslig med ljud iom att jag hör dåligt och även tinitus som man drog på sig från militären.
Min daily driver är Bose QC EarBuds och varvat med bw pi5 som är riktigt bra earbuds. Bose med sin överlägsna ANC och b&w pi5 med sitt sjukt bra ljud.

Nura True är bättre än någon annan earbud jag är testat. De sitter oslagbart skönt i öronen, kan vara för jag lärt mig ståut med Bose så allt annat är skönt :slight_smile:
Ljudet ligger helt rätt både på high, mid och low. EQ Finns inte utan de kalibrerar sig själv och träffar 99% rätt.

Jag är helt kär i dessa. Nu är jag iofs lite nura fanboy men efter nura loop så var min fanboy tid över. Fram till nu.

Är ANC tokviktigt så är Sony xm4 eller Bose qc earbuds
Är ljudet det viktigaste så är NuraTrue hel rätt. BWpi5 känns nästan billigt mot NuraTrue

Klart minus för många är dock att den bara BT kopplar mot en enhet i taget.

@Marcus_Attefors ja man kan växla mellan bara använda vänster eller höger
@pao

2 gillningar

Har du sett när de bygger en pizzaugn med tillhörande uteplats på TV-programmet som handlar om Strömsö?

Här finns en artikel om bygget. Stenugn till Strömsös lusthus (Från 2008)

Annars är ju Youtube fullt av pizzaugnsbyggen så du har säkert koll.

Tack, nej det har jag inte sett.
Har kikat en del på Youtube och konstaterat att jag borde kunna reda ut det, bara jag inte ger upp halvvägs, risken finns.
Mitt bygge(om det blir av :joy:) blir ganska likt denna beskrivning. Tycker det blev himla snyggt.
https://www.k-rauta.se/rad-och-guider/grill/bygga-pizzaugn

Fint, lägg till en lucka, så behålls värmen. På Strömsö hade de en i gjutjärn men det fungerar lika bra med trä.
Proknekt, en av de historiska föreningar jag är med i, porträtterar tyskt 1500-tal och specifikt landsknektar, bygde en ugn på medeltida sätt, särskilt för ett event.

3 gillningar

En app

Många inköp idag. Senaste blev Bingolotter till kvällens dragning för att kunna ta igen lite av alla utgifter.

4 gillningar

9 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Vad köpte ni senast?