Är inte kvällsåkning djävulens påfund? Eller i alla fall mer än en kväll i veckan. Förr, när äldsta barnet var "barn/ungdom" tror jag inte det fanns alls eller möjligen en kväll i veckan. Men då samlades familjen i stugan/rummet hyfsat tidigt. Man kunde slappa, möjligen ta sig en öl(eller två) och sedan göra sig klar för middagen och allt bara flöt på i en lugn och rofylld takt. Man hade varit ut, man var slut i muskler och trött i knoppen. Men inte helt slut. Nu är det sena backar, ungarna kommer då hem sent och det är full fart ända fram till middagen.
Pappa vill helt enkelt ta sin öl, sin gammeldansk och sitt rökta renhjärta i lugn och ro. . Vad är det för fel på det???
Kan vara något som kommer med någon influensa. Både min syster och dotter har haft det. Dotter i en dag och syrran i en vecka. Även jag hade det i september under någon vecka.
En grej med balanssinnet i örat, om jag förstått det rätt. Låter som det inte är jätteilla för dig nu men värt att kolla upp och vara uppmärksam på, var extra på hugget när du ställer dig upp och sånt och ta det lugnt , ring 1177 och boka en tid för att kolla upp det.
Det finns övningar man kan göra för att kontrollera det någorlunda men mest för att hålla det borta
Nej det blir inte värre när jag vrider huvudet, det är ibland som det kommer av plötsliga rörelser. I natt när jag bytt sida och nu på morgonen när jag gick upp för fort ur sängen tydligen.
Nu är det någon typ av molande känsla över huvudet hela tiden och tunghet.
@MatsOlov hmm ja kanske men jag är inte sjuk? Brukar det komma innan alla andra symptom?
Kristallsjukan kan man diagnostisera genom att sitta i sängen och snabbt lägga sig ner. Sedan kollar någon ögonen. Åker de fram och tillbaka snabbt så är man drabbad. Hade det själv för ett tiotal år sedan.
Stress och sånt kan väl utlösa det också? min syrra har det och har ett par gånger gått i golvet , tur nog har hon inte slagit sig och någon annan har varit hemma och hört det, riktigt obehagligt. Det är som hon är dyngrak och bara sluddrar ord och kan knappt sitta upp
Jag har vaknat lite vinglig några gånger, typ som om man är fortfarande lite dragen från kvällen innan, men då är det för att jag sovit väldigt dåligt , förhoppningsvis är det inte kristalsjukan du har
Exet fick kristallsjukan, hon kunde inte resa sig, fick krypa till toaletten typ. Tror du hade varit ganska mycket sämre än sådär om du hade det. Det där är nog nånting annat, kan ju vara lågt blodtryck eller liknande, eller en infektion av något slag.
Nja, man kan ha en mild variant av det också, min syster har det ibland och då har hon övningar hon gör som hjälper. Jag tycker helt klart du ska kolla upp det, för det är ju skönt att få bekräftat om du har det eller inte , så kan du känna dig förbered och lugnare om du får det igen