Bubblan städar efter 2025:s sista gäster lämnat.
Gott nytt år på er, allesammans! ![]()
Har fortfarande sjukhussängen i vardagsrummet. Men firar in 2026 utan ortoser, om än tillfälligt för någon timme.
Ser ju fint ut det där. Inga stora ärr kvar ens om ett par år.
Ja det var ingen skånsk kirurg. ![]()
Blykepsen hänger lite tungt idag så det blir till att softa i ett småkyligt och blåsigt Budapest. Lite snö, halt och aggressiva ungrare med sommardäck och det mesta stängt gör att staden inte drar ut en direkt.
Ser fint ut. Blir inte många kronor på försäkringen för de här ärren..![]()
Du kanske t o m blir ersättningskyldig för skönhetsingrepp. ![]()
Vaknade nyss och är trots litet alkoholintag lätt bakis och skakis. Satt uppe och väntade på sonen som var på fest. Tror jag somnar om igen..

Tele2, vilka klappträ de är.
Samfälligheten som damen bor i har omförhandlat avtalet med tele2 avseende bredband. Det innebär att de nu skall ha 1000/1000. För att den nya hastigheten skall fungera så behövs det en ny router. Hon har inte fått någon ny router och ringer i dag upp tele2 om detta. De ursäktar sig med om att det varit lite otydligt och att fel begåtts men skall skicka ut en ny. Efter samtalet så går nätet ned.
Efter att damen väl fått tag på supporten så visar det sig att det lagts en nybeställning som gäller från i morgon, iom detta så stängdes nätet ner. Detta kan ändras men i dag finns det ingen med rätt BEHÖRIGHET som kan göra detta så det är bara att vänta till i morgon.
Tur att det finns en router med simkort för mobilt bredband i huset.
Så nu kan du äntligen vaxa benen igen! ![]()
Jag är ju inte född 2003..![]()
![]()
Haha, är det bikinilinjen som gäller innan dess? ![]()
Här är man bakis och skakis, sov till 12:30. Hur det gick till står skrivet i stjärnorna men till gick det. Men gott blev det igår!
Hade skickat med att hustrun att hon skulle köpa några g9 ledlampor. Hon kom hem från Kjell med halogen. Jag trodde de var utfasade?
Kastade precis en av våra HomePod mini.
Jävla kass kvalité när det kommer till den kapacitiva skärmen uppe på. Hamnar man i ghosting-läge (där den t ex helt random börjar spela musik) går det fan inte att komma därifrån.
Vansinnigt låg kvalité från Apple där.
Hemma efter besöket i Skellefteå och fest med goda vänner. Ganska lite trafik men ordentlig snörök på E4:an när jag skulle hem. Just före Lövånger han jag upp lite trafik, med fart under 70, värst med detta är de som inte vågar köra om, utan lägger sig nära den framför och skapar köer. Och i kön bland dessa omkörningsrädda låg ett tiotal, stora tyska skåpbilar, med slädhundar och annan utrustning, och dessa körde strax över 60. Fick visa hur man kör i Norrland
på mindre än två mil hade jag rundat 25-30 bilar, husbilar, skåpbilar och lastbilar. Sedan hade jag fri sikt de sista fyra milen hem. Nu mat, en öl och Ivanhoe. ![]()
Bara att beställa nya från Amazon. Konstigt att Kjelle sålde reservdelar till @RolexJocke s folkabubbla dock.
https://www.amazon.se/g9-led/s?k=g9+led
Nja, nu får de här tre gå tills de tar slut. De brukar räcka 1,5-2,5 år. Jag hade börjat byta mot led, men vi skjuter väl upp det ett par år..![]()
Varför göra idag, vad man kan skjuta upp till morgondagen
Inget annat än LED kommer in i mitt hem, lite som att gå tillbaka till fossilbil från elbil när man köper nåt annat än LED.