Jag ska se hur det känns efter helgen, det är helt ok nu.
Var inga problem att köra en kort sträcka men ska hem igen nu och lägga mig på soffan för tydligen får jag inte lov att ladda min elbil.
Första gången jag önskar jag hade en bensinbil.
Jag ska se hur det känns efter helgen, det är helt ok nu.
Var inga problem att köra en kort sträcka men ska hem igen nu och lägga mig på soffan för tydligen får jag inte lov att ladda min elbil.
Första gången jag önskar jag hade en bensinbil.
Snöig löprunda idag. Ca 5 cm nysnö har fallit under natten och morgonen.
Tog broddarna så man inte vurpar. ![]()
Fort gick det inte, men frisk luft fick man i alla fall. ![]()
5 cm? Det fick jag under tiden jag lutade mig mot skyffeln och tog en snus ![]()
Tittar ut och känner mig nöjd med beslutet att inte sätta mig i bilen idag (om jag hade hittat garaget) ![]()
Var ute o sladdade lite till några affärer med Polestaren, intressant att det är 2 decimeter lössnö överallt i Solna. Men nu märker man hur underbart det är med AWD, var en backe som några stycken andra fastnade i, gick fint att ta sig fram när man tuggar sig upp med AWD.
Det driver bra här ute med ![]()
Skottade snö i 2h15m tidigare idag ![]()
Svårt att se mängden kanske, men skulle gissa på typ 200* cm upp till fönstren ![]()
*överskattade nog höjden på trappan
Amaroken gick perfekt på 2WD med Conti friktionsdäck. Körde bara 4WD låg när jag skulle ut från parkeringsplatsen.
Vi kämpar på ![]()
Äntligen hemma!
Tog sig en stund att ta sig från Vemdalen ner till Göteborg. Blev till och med en övernattning i Karlstad. Sista gången vi åker till fjällen på vintern.
Hatar det med noll charm.![]()
Men när man kom hem väntade ett härligt paket för upphämtning. Så på gott humör igen!![]()
Värmer oss i. värmestugan -19 Och perfekta backar. Går fort idag. Fartvinden kyler. Ryggan isolerar gott.
Man kan vara ute 40-50 minuter sen får man in och tina fötterna.
Dörrarna till uterummet höll på att ge vika, fanns även risk för vardagsrumsfönstret. Fick med dottern ut och röja, nu är vi safe ett par dagar om det inte fortsätter att vräka ner och driva.
Helt absurda mängder snö
Men shit va sjukt!
Passade på att ta bort en del Julpynt. Less på Julen så nu känns det mer vardag.