Vad dricker ni just nu?

Redbull blandas föredragsvis med jäger tycker jag. Det blir lite hallon lakrits över det då. Vodka smakar inte så mycket.

2 gillningar

Det blir som en Redbull med bett..:grin:

Lagar lite köttgryta. Lite jazz i bakgrunden. Dricker lite vin. Det kunde ju helt klart vara värre.

4 gillningar

Underbart :blush:

Här är det boxvin och Puttanesca :blush:

2 gillningar

@xms67 när jag tänker på amerikanska viner så tänker jag alltid på “Are you chewing gum” :blush:

2 gillningar

Den här är toppen!

3 gillningar

Så sjukt bra scen..:joy:. Jag vet inte hur många gånger jag sett den..:sweat_smile:. Filmen bidrog dessutom till mitt vinintresse, likväl som den nästan krossade Merlot som druva och gjorde Pinot Noir till världsstjärna..:blush:

1 gillning

Till middagen blev det ett riktigt bra vin från Frankrike.

Men till ostarna tog vi gårdagens Georgiska vin som fått mjukna på flaska.

Till sist en liten magborstare.

Nästan så man klarar sig tills imorgon..:smiling_face_with_sunglasses::sweat_smile:

3 gillningar

Helt enig med doktor @xms67 order, tysk öl kan man aldrig gå fel med.

3 gillningar

Fick smaka Gul Snö av sonen :blush:

5 gillningar

WTF..:laughing:

1 gillning

Hmmm är.ni finnar?

3 gillningar

Nej kan jag inte påstå :blush:

Katt-vin framför lite hockey.

4 gillningar

Nu vet jag ju inte om det där är Napa Valley, men generellt sett i USA, hur är priserna på Napa Valley? Här i Sverige får vi ju betala 300kr och uppåt, medan man kan få en amarone för 200 spänn.

Det är en Kalifornisk Malbec men jag vet inte från vilket distrikt det är från. Jag är med i en vinklubb som sätter samman lådor med blandade vin så det blir både högt och lågt, men kul.

Priserna från Napa är lite som att fråga hur långt ett snöre är. Du kan hitta en 10 dollars Sauvignon Blanc från Napa likväl som Cabernet Sauvignon för hundratals dollar. Generellt sett är inte vin speciellt billigt i USA, även amerikanska viner. Det är väldigt mycket som i sydeuropa att det finns mycket billigare viner än i i Sverige men bra viner är ungefär samma som hemma eller dyrare.

2 gillningar

Det blev lite för blött igår, så man är lite klen idag. En återställare kanske gör susen :thinking:

4 gillningar

Skål! :clinking_glasses:

5 gillningar

En helt okej fransk :blush:

Skål

3 gillningar