Har dock aldrig sett ett amarone på 16%. All amarone jag druckit är på 15%. Men det stora frågetecknet blir vad som blir dagens vin, du snackade ju om Australien, men jag känner mig inte helt färdig med kaninhålet Napa Valley ![]()
Kör ett tag på Napa. Sedan reser vi till Australien..![]()
Fast Amarone finns med 16 och uppåt och då ganska naturligt processat. Alltså det är inget fel på processat vin, det mesta vi dricker är lite processat. Men ska man ha ”vanligt vin upp till 16 får man jobba ganska hårt och onaturligt. Men jag skulle utan att tveka en skund köpa en flaska likt @pao och testa om jag sprang på en.
Bara du inte lurar med mig till Sydafrika, har tyvärr druckit både Stellenbosch och Rusten Vrede i 3-400kr klassen som varit riktigt dåliga. Eller ja, riktigt dåliga kanske är att ta i, men jag tycker mer eller mindre alla Sydafrika viner jag har druckit (röda alltså) har en bismak av stallbacke. Det är inte angenämt. Däremot så tycker jag deras mousserande är riktigt trevliga. Men då är vi en helt annan division och spelar.
Musse på Rosa Bussarna kunde ju blivit en underhållande reseskildring. ![]()
![]()

Stallbacke och svettig hästrumpa är kungligt vad gäller vin..![]()
Dömer ju ut sydafrikanska rödviner, men med mousserande vet de vad de pysslar med. Detta är riktigt bra, bättre än cremant, men kanske inte riktigt i klass med Palmer & Co champagne.
Den får man prova någon gång. Sydafrikanerna är bra på bibel som du skriver. Men ojämnare än en Cremant så man måste veta vad man köper för att det ska bli bra om man går på Sydafrikanskt. Den här är bra också, särkilt som sällskapsvin(vilket ofta bubbel är):
Denna var det jag drack, var i tillfälliga sortimentet så jag köpte givetvis två buteljer ![]()
Till det priset ska den ju vara bra. Men springer jag på den så köper jag en för att testa. Hustrun har fått idén att hon helst dricker Blanc de blancs..![]()
Då hoppas vi att du inte använde för mycket Tonic..![]()
Jag kör stenhårt på 1/3 gin, även om jag inte tycker det är så gott ![]()
Efter en skitdag skiter vi smaken..![]()
Man blir ju frestad att linka iväg till ölkällaren, f'låt... kylskåpet..![]()
Bäst att korka upp så du inte sitter torrlagd för länge, törst är plågsamt har jag hört!
Kan efter denna höst bekräfta att det är plågsamt..
. Men det kan vara så att det står ett dricksglas med Redbull och vodka här bredvid mig..![]()