Vad dricker ni just nu?

Den DIPA’n som dom gjorde ihop med ölbryggning punkt se var bättre. Den här var mer ipig om man kan säga så men det förväntar man ju sig från en DIPA egentligen

3 gillningar

Någon som har druckit denna? Dricker sällan viner i 400 kr klassen så har noll koll. Fick den av en kollega i födelsedagspresent. @xms67 @MrMustang?

1 gillning

Amerikanare brukar sällan göra en besviken, däremot är jag alltid lite tveksam till Syrah, inget jag normalt sett köper, men kommer man upp i den prisklassen så lär det inte bli dåligt.

1 gillning

Inte druckit men känner till vinproducenten lite grann. Ska vara riktigt bra.

Druvan, Syrah, är ett annat namn på Shiraz. I USA använder de Syrah i de lite svalare regionerna och Shiraz i de varmare.

1 gillning

Kul! Tack för svar boys! Då blir det att spara på den lite till ett fint tillfälle!

1 gillning

Blev mitt pizzavin istället för dyrgripen :ok_hand:

5 gillningar

Kan inte dricka det efter @marges avslöjande :nerd_face::sweat_smile:

3 gillningar

Att Systembolaget – som monopolist i folkhälsans tecken – saluför sådana bluffar är som jag ser det ett starkt argument mot Systembolaget.

Tyskland möter Italien. Förkylning vik hädan!

3 gillningar

Skådar mitt norra öga en Fernet?

Jajamensan, när jag dammat av kryckorna för att besöka sjukgymnasten kunde jag ju lika gärna åka förbi bolaget..:sweat_smile:. Hade dessutom en trevlig beställning som låg och väntade. Bild imorgon..:smiley:

Då jävlar bär benen när det ska bäras hem bolags påsar. :joy::joy:

1 gillning

Haha, exakt. Och snabb var jag..:sweat_smile::sweat_smile:

Provade en nyhet på bolaget.

2 gillningar

Finöl. Riktigt gott med smak av mörkt bröd.

1 gillning

Japp, den gillar jag. Köpt den ett par gånger. ME om jag kommer ihåg rätt svider det lite i plånboken när man köper den..:smiling_face_with_sunglasses:

1 gillning

En ganska billig japanare som är hyfsad. Kanske mest för att jag gillar Japansk whisky, men ändå... Behöll flärpen på korken för att minnas gamla tider. Ni som var med, ni vet..:smiley:

Ps. Tänker att Japanerna är de ända som kostar på lite struktur på etiketten på en billig virre.

3 gillningar

Vad gillar du den? :blush:

Jag är ju verkligen inget vinproffs men den var god men lite sträv om man kan säga så i vinvärlden. Kostade 150:- och var ändå värd det tycker jag!

1 gillning

Jag tycker nästan att du förminskar den där lite med billig och hyfsad. Jag kan whiskey bättre än rödvin och jag tycker den där är väldigt fin ed tanke på priset. En len och rätt simpel smak med toner av vanilj och en touch av trä.

En perfekt whiskey för nybörjaren men även en perfekt whiskey om man vill börja med en len smak och gå över till nått kraftfullare. Har alltid en sådan i skåpet hemma :heart_eyes: