Vad dricker ni just nu?

Kanske inte direkt fiskesäsong just nu men vem vet, kanske nappar det!

3 gillningar

Den där är rätt god trots det låga priset.

1 gillning

Ja, kan ju knappast bli sämre än Ey Bro och The Bear iallafall.

1 gillning

Kaffe med helt okej utsikt. :star_struck:

11 gillningar

Vad säger sommeliern @xms67 om den? Jag har druckit den förr men kommer inte riktigt ihåg hur den smakar. Har en sån 2005a på lagring, men denna ska nog duga till en Toast Pelle Janzon

1 gillning

Den är riktigt bra. Vet inte om årgången är bra dock. Barolo kräver annars generellt ganska lång tid för att mogna. Så den skulle jag dekantera.

Ps.. Spara en liten slatt och testa den imorgon ska du se om den inte vuxit. Kan ju inte garantera det, men skulle inte bli förvånad. Vill du kan du spara två slattar och testa även på söndag. Ibland blir man överraskad vad en öppnad flaska utvecklar vinet.

Gör 4 timmar dekantering i flaskan någon skillnad? Det är ungefär vad den kommer få.

Ja, men häll gärna upp två glas. Då får du lite turbofart på luftningen. :smiley:

Ps. Häll upp i en tillbringare annars. Eller bunke..:grin:

Fan vad det känns enkelt med öl. Drick upp innan den blir avslagen. :joy::joy:

1 gillning

Bara att tänka tvärt om..:sweat_smile:

Sitta en halv kväll och snurra glas och lukta är inget för mig. :joy::joy:

Förstår det, för helst ska man ju göra det innan man äter..:joy:

1 gillning

Ja faktiskt. Tog den mest för ”etiketten” :blush:

1 gillning

Nja, måste ju vara tråkig och säga att Pappe fortfarande är oslagbar. Albe var väldigt god, men inte alls lika fyllig som en Pappe.

Sparade du något till imorgon/söndag? Den kan öppna upp en hel del. Men ditt husvin(:grin:) är såklart väldigt svårslaget. Men Barola kan vara helt fantastiskt men kostar då ofta orm eller så har man lagrat den själv i många år.

3 gillningar

En utmärkt amerikansk Pinot tycker jag.

2 gillningar

Inte samma klass som Pappe eller Barolo, men i min enklare smak en av mina absoluta favoriter :blush:
Har du eller @xms67 provat?