Det där är ett riktigt bra vin. Dock väldigt amerikanskt, smakrikt och tufft. Svenskar gillar det medan sydeuropéer och många andra gillar lite tunnare och mindre käftsmällsviner. Den där är väldigt bra till bbq som exempel.
Jag gillar "nya världen-viner" för att dom oftast är väldigt druvtypiska och rakt på, käftsmällsviner som @xms67 just sa. Men just amerikanska Cabernet Sauvignon blir ofta lite för mycket för mig och jag gillar européerna mer. Jag vill minnas att Three Finger Jack var en djävla smäll på käften.
Ja det är mycket nya världen, men till rätt mat är det underbart i min smak
Faktiskt en personlig favorit. För 150 spänn så är det otroligt prisvärt dessutom.
Japp, sparade faktiskt halva flaskan. Får se om det mognar till sig över natten.
Köpte peanutbutter whiskey för min fru älskar jordnötssmör. Smakar riktigt gott. @Hakan_Ander vad gör man för drink på den? Känns som om mjölk är rätt grej, jag kan verkligen tänka mig en boozy milkshake, men jag kan vara helt fel ute.
Plötsligt händer det..
Hur var det?
Helt ok. Ingen favorit men inget man skäms över att servera.
Du har ju kortslutning på smaklökarna. Du dricker troccamust men dissar Cherry Coke som är god
Jag har hört att blå piller skadar smaklökarna.
Iofs blivit ett par i helgen men jag trot ärligt talat inte det spelar någon roll