Vad dricker ni just nu?

Nää, tyvärr. Har något i bakhuvudet bara som säger att den anses bra. Lite som Churchill och Champagne kan väl det där vara Jesus blod och påven..:grin:

1 gillning

Trodde det var 20-årig åldersgräns på den. Alltså över 20 så får man inte köpa dem?

Köpte faktiskt denna till min frus födelsedag. Hon fick den igår så får vi prova under julveckan.

Hon jobbar på bolaget och är bra på röda viner så det var kul att försöka överraska henne. :slight_smile:

(Vinet: No Name Wine)

Direktimport från Spanien :blush:

8 gillningar

Tack igen @Curiosity blev ett provsmak idag :heart:

5 gillningar

Hur smakade den? :heart_eyes::innocent:

Alla måsten klara + träning. Nu lite avkoppling och då är en stout perfekt.

5 gillningar

En favorit

4 gillningar

Sist jag drack den var nog för 17 år sedan när jag reste runt i Thailand med en vän i lite över en månad. Drack den alltid med cola och då var det gott men rent tyckte jag det smakade som råttgift på den tiden. Hade inte riktigt öppnat upp smaklökarna för whiskey då heller eller annan ren starksprit.

Men jag måste säga att jag är positivt överraskad och tyckte den var riktigt god att dricka rent nu. Nästa helg blir det att köpa cola och göra klassikern men gillart❤️

2 gillningar

Funkar med sodavatten och en massa is också, iaf i ett 35-gradigt Thailand. Svalkar fint!

2 gillningar

Kul!
Hoppas ni gillar den! :slight_smile:

1 gillning

2 gillningar

4 gillningar

En föröl

4 gillningar

Får man ”hallisar” av den den där😅

Nja, det är väl absinth som man kan få det av, eller kanske kunde innan de gjorde om recepten.

Vad är det för något ?

Jo, det påstods det om absint, vet inte om det stämmer.

2 gillningar

Nästan..:grin:

1 gillning

Ti-Punch.
En specialite som dricks på dom fransktalande öarna i Karibien.
Enkel drink/cocktail som bara innehåller rom, råsocker och lime.
Men inte vilken rom som helst utan Rhum Agricole. Den franska stilen görs ofta på sockerrörsjuice och inte melass.
Får en mycket gräsigare smak och väldigt annorlunda mot den spanska och engelska stilen.
Så en helt lokal Ti-Punch idag med Rhum Bologne på 50%. Råsocker från Marie Galante toppat med lime från ön.
Santé!

6 gillningar