Vad äter ni på nyår?

Pinchos sötpotatispompa är hemska :pensive:

1 gillning

Förrätt: Rödbetstartar
Huvudrätt: torskrygg med brynt smörvinegrett och mandelpotatisstomp
Efterrätt: Sockerkaka stekt i smör, hemgjord glass samt åkerbär.
:slight_smile:

2 gillningar

Jag har bara varit på en Pinchos och där är de helt i min smak. :+1:

Den lilla räcker en batch till två personer?

Yes. Hade en fritös för många år sedan men bökigt med all olja och rengöring.

1 gillning

Den funkar för två men det är precis. Men man laddar ju den på nytt medans man äter första sittningen. Är man fler än två ska man nog ha den större. Vi tog den lilla för vi var tveksamma till om det blev bra nog. Nästa blir nog den större men den här är ju knappt smutsig efter ett år och körd cirka två gånger i veckan minst så den får gå ett tag till. Olje fritöserna slängde vi efter lite drygt ett år då de inte gick att få rena plus att när man friterade frukt (din favorit) typ banan rullad i smet så var det ju bara att dumpa oljan. Den var då full av små sotpartiklar så den gick inte att använda igen.

2 gillningar

Vill minnas att kocken @marten har en bestämd uppfattning om vad man skall satsa på. Tyvärr minns jag inte vilken det är :man_shrugging:

1 gillning

Men om en batch räcker för dig och frugan borde hela vår familj klara sig på en batch? :joy:

Vilken modell har du?

Kollar när jag kommet hem. Är här nu. bild

4 gillningar

Tacos :+1:t2:
Glass :+1:t2:

2 gillningar

Vi har denna som ska vara för 3 personer, 0,8 kg.

Airfryer

2 gillningar

Airfryer är grymma, kör med Tefals. Bästa köp till hemmet efter Roborock. Bara å köp! Aldrig använt olja i den än så länge.

3 gillningar

Vi kör aldrig heller med olja, vi provade med några droppar men märkte ingen skillnad.

Tack! Klickar hem en imorgon!

1 gillning

Preppar potatiskakan till kvällen, nästa steg är att börja jobba på rödvinssåsen. bild

6 gillningar

Förrätt:
Charkuterier + varm brietårta

Huvudrätt:
Variant av pepparbiff med 4 peppar och med kotlettrad, ugnsrostad sparrispotatis med kryddor från egen trädgård samt rödvinssås.

Efterrätt:
Sviss med inkokta päron, lingon kolasås m.m.

bild

3 gillningar

Ja har alltid rätt !! :wink::joy:

Hade behövt fler grillar :rofl: hur fan ska detta gå… bara börja grilla då :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Nu så e maten pågång :heart_eyes:

1 gillning

Den är bra. Köper alltid den :smiley: