Vad äter ni på nyår?

Ärade kastrullvispare!

Hur ser eran nyårsmeny ut? :slight_smile:

1 gillning

Eftersom årets bästa julklapp blev en pizzasten så har jag bestämt att jag ska äta pizza hela nyår :rofl:

Och sen kommer de 2 st 7 åringar på besök, så de blir att vara pizzabagare hela nyår… Så de blir ett gäng olika varianter med massa olika ingredienser… :ok_hand:t2:

Men ska även grilla kycklingfilé till sambon och henne syster, sedan blir de nog en och annan oxe till oss vuxna grabbar :sunglasses:

1 gillning

Ja jobbar :face_with_raised_eyebrow:… ska laga detta - antar att ja äter de oxå … 227 kuvert ska ut … men dom äter tidigt , så ja hinner hem och dricka bubbel ja oxå

6 gillningar

Lätt hur gott som helst!

Jag kunde nöjt mig med efterrätten, 227 st borde mättat. :joy::joy:

Haha japp ! :joy::+1:t2:

Jo men du står väl inte helt ensam och rör i grytorna?

Nä inte helt … 3 till i köket och 12 service / bar personal :+1:t2::+1:t2:

2 gillningar

Här kommer menyn min fru spikade idag :slightly_smiling_face:
2 sorters snittar och bubbel
Förrätt Het skaldjurscocktail
Huvudrätt Torskrygg med brynt smör och mandelpotatis stomp med västerbottenost
Efterrätten, står de vi firar med för ,så det är en överaskning :slightly_smiling_face:
Sedan vin av olika slag och bubbel vid tolvslaget

2 gillningar

Håller på att komponera ihop en meny nu och varmrätten blir oxfilé som jag bryner med massa vitlök och örter i en panna sen upp till rätt temp i ugnen. Till det så blir det potatiskaka och ska snart ställa mig och reducera ned en härlig rödvinssås. Efterrätt blir pannacotta gjord på choklad och hallon. Förrätt är ännu inte spikad.

2 gillningar

Jag trodde oxfilén var förrätten. :rofl::rofl:

Det ser ut som om vi kör oxfilé i det tysta i år. :rofl:

2 gillningar

Vad som serveras i businessclass så får jag och min FO brottas om vem som ska äta vad.
Vi får ju inte äta samma sak utifall det blir matförgiftning… men kaffet kommer från samma maskin och maten läggsupp av samma person.

MEN jag har lärt mig hålla tyst och inte ifrågasätta.

1 gillning

När Severyd ser denna post kommer han att utbrista: Komponera menyn, tror du du är någon lysande musiker eller? :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Som far sa: Ät och håll käft. :rofl::rofl::rofl:

2 gillningar

hahahaha jodu.

1 gillning

Man kan ju lika gärna blunda,
Maten ska ju ba in! :rofl::rofl::rofl:

1 gillning

Ja de som äter med ögonen kommer aldrig att bli mätta. :rofl::rofl:

1 gillning

Men jaaaa! :rofl:

Smart det med olika mat :slightly_smiling_face:

Låter mums :slightly_smiling_face:

1 gillning