Vad äter ni på nyår?

Förrätten blev tillslut kantarelltoast!

1 gillning

… avgörande.

Vi står för förrätten i år. Blir en smörstekt surdegstoast med krispig sallad, räkor, någon form av röra, (ej landat i vad den innehåller ännu) toppad med grillade tunna skivor av kålrot och dill.

1 gillning

Skulle egentligen åkt till Halmstad och fira nyår men några i sällskapet blev sjuka så det blir att gå över till grannen istället. Inget fel på det! Nära hem är alltid skönt.

Det blir en vegetarisk nyårsupé.
Förrätt: Endiveblad med ädelost, glaserade valnötter samt parmesanchips
Huvudrätt: Qournfilé med sås gjord på brie, dijon. Toppad med vindruvor och rostade mandelflan.
Serveras med Hasselbackspotatis och sallad.
Efterrätt: Glassbuffé med massa tillbehör.

Gott nytt allihopa!:champagne::dancer:t4::man_dancing:

1 gillning

Bra nivå på nyårsmaten här i Bubblan!

Fortfarande sjuk och ensam hemma, men har tagit mig iväg och köpt ryggbiff och sötpotatispommes. Ungefär vad jag orkar fixa idag :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Det är inte att förakta, sötpotatispommes skulle jag kunna äta 7 dagar i veckan.

2 gillningar

Har du köpt färdig sötpotatispommes eller gör du själv? Vi äter mycket sötpotatis här hemma!:yum:

Färdig idag, eftersom jag är krasslig (och lat när jag är själv) :relaxed:

1 gillning

Vi kör ICA’s den är grym. :+1:

1 gillning

Var köpte du det? Har inte sett det i butik

I frysdisken eller?

Japp! Icas är faktiskt riktigt bra :slight_smile:

Får testa den. :+1:t3:

Testat lite olika, Aviko finns på Coop och blir riktigt bra. Låt dom bara ligga lite längre än rekommenderat I ugnen så blir det kanon

sweet-potato-fries-450g_frilagd

1 gillning

Japp, i frysdisken. Provade sötpotatispommes på Pinchos första gången sen såg jag de på ICA. Köpte hem utan några större förhoppningar och efter ett varv i fritösen smakade de bättre än på Pinchos. Doppar de gärna i Cilli Bea, smälter i mun.

1 gillning

Ugnen? Är inte det misshandel? :rofl::rofl:

Krya på dig och låter inte helt fel det heller :slightly_smiling_face:

1 gillning

Har ingen fritös. Men har kollat på en sådan där torrfritös. Undrar om det är någon att ha?:thinking:

Tänker du typ Airfryer? Har sneglat på en sådan länge då vanlig fritös går bort på grund av all lukt. Vissa skriver att den är hur bra som helst medans vissa säger att det typ är som ugn.

Vi kör den lilla Philips Airfryer och är grymt nöjda efter ha kört oljefritöser i 10 år. Tar lite längre tid och håller lite liv typ fläktljud men riktigt skönt att slippa baltet med oljan & rengöringen. Rekommenderas varmt av mig.

1 gillning